BRATISLAVA - V treťom kole privatizačného procesu o 66 % akcií bratislavského a košického letiska predložilo vyššiu dodatočnú ponuku konzorcium TwoOne, ktoré spája viedenské letisko, rakúsku Raiffeisen Zentralbank a private equity skupinu Penta.
Za majoritný podiel v slovenských letiskách ponúklo TwoOne navyše 4,52 mld. Sk. Konkurenčné konzorcium spájajúce španielsku firmu Abertis, britského prevádzkovateľa letísk TBI a investičnú skupinu J&T pritom za akcie v letiskách ponúklo 3 307 000 009 Sk. "So sumami som veľmi spokojný," povedal v piatok po otvorení obálok s dodatočnými ponukami minister dopravy Pavol Prokopovič. Vyššia ponuka pritom podľa podmienok tretieho kola rozhodla o tom, ktorého záujemcu odporučí minister schváliť vláde ako partnera pre slovenské letiská.
Predložené ponuky podľa ministra naznačujú, že atraktivita bratislavského letiska je značná. "Zároveň naznačujú, že obe konzorciá boli vyrovnanými partnermi a mali seriózny záujem infiltrovať sa do systému civilného letectva na Slovensku," skonštatoval Prokopovič. Zároveň dodal, že okamžite po vypracovaní notárskej zápisnice sa budú finalizovať práce na predložení dokumentu pre ministra hospodárstva, pričom očakáva, že by ho mohli ministrovi predložiť do pondelka. "Budeme sa snažiť, aby mohla vláda o našom návrhu rokovať už budúcu stredu, 1. februára," zdôraznil.
Do štátneho rozpočtu by tak po započítaní cenového dodatku a pôvodne ponúknutých cien v záväzných ponukách malo od konzorcia TwoOne za 66 % akcií v slovenských letiskách celkovo 11,42 mld. Sk. V záväznej ponuke totiž konzorcium ponúklo za akcie bratislavského letiska 6 mld. Sk a za akcie košického letiska 900 mil. Sk. Okrem toho ponúklo peňažný vklad do bratislavského letiska v sume 7,9 mld. Sk a do košického letiska 380 mil. Sk. Celkovo by malo konzorcium do roku 2015 preinvestovať na oboch letiskách celkovo okolo 20 mld. Sk, z toho okolo 9,7 mld. Sk predstavujú záväzné investície.
Konkurenčné konzorcium okolo Abertisu ponúklo v záväznej ponuke za 66 % akcií v bratislavskom letisku 3,317 mld. Sk, za akcie košického letiska 279 mil. Sk. Peňažný vklad do bratislavského letiska predstavoval 9,75 mld. Sk a do košického letiska 450 mil. Sk. Celkový rozdiel bodov medzi týmito dvoma konzorciami pritom predstavoval len 2,5 bodu, práve preto odporučila koaličná rada v polovici januára uskutočnenie tretieho kola medzi týmito uchádzačmi. Ďalšími dvoma záujemcami o akcie letísk, ktorí podali záväzné ponuky, ale nedostali šance v treťom kole je turecký staviteľ a prevádzkovateľ letísk Tepe Akfen Ventures a konzorcium Independent Slovak Airport Partners spájajúce nemeckú letiskovú spoločnosť Köln-Bonn, infraštrukturálny fond GalaxyS a spoločnosti Airport Consulting Vienna a SNS-Lavalin International.
Predložené ponuky podľa ministra naznačujú, že atraktivita bratislavského letiska je značná. "Zároveň naznačujú, že obe konzorciá boli vyrovnanými partnermi a mali seriózny záujem infiltrovať sa do systému civilného letectva na Slovensku," skonštatoval Prokopovič. Zároveň dodal, že okamžite po vypracovaní notárskej zápisnice sa budú finalizovať práce na predložení dokumentu pre ministra hospodárstva, pričom očakáva, že by ho mohli ministrovi predložiť do pondelka. "Budeme sa snažiť, aby mohla vláda o našom návrhu rokovať už budúcu stredu, 1. februára," zdôraznil.
Do štátneho rozpočtu by tak po započítaní cenového dodatku a pôvodne ponúknutých cien v záväzných ponukách malo od konzorcia TwoOne za 66 % akcií v slovenských letiskách celkovo 11,42 mld. Sk. V záväznej ponuke totiž konzorcium ponúklo za akcie bratislavského letiska 6 mld. Sk a za akcie košického letiska 900 mil. Sk. Okrem toho ponúklo peňažný vklad do bratislavského letiska v sume 7,9 mld. Sk a do košického letiska 380 mil. Sk. Celkovo by malo konzorcium do roku 2015 preinvestovať na oboch letiskách celkovo okolo 20 mld. Sk, z toho okolo 9,7 mld. Sk predstavujú záväzné investície.
Konkurenčné konzorcium okolo Abertisu ponúklo v záväznej ponuke za 66 % akcií v bratislavskom letisku 3,317 mld. Sk, za akcie košického letiska 279 mil. Sk. Peňažný vklad do bratislavského letiska predstavoval 9,75 mld. Sk a do košického letiska 450 mil. Sk. Celkový rozdiel bodov medzi týmito dvoma konzorciami pritom predstavoval len 2,5 bodu, práve preto odporučila koaličná rada v polovici januára uskutočnenie tretieho kola medzi týmito uchádzačmi. Ďalšími dvoma záujemcami o akcie letísk, ktorí podali záväzné ponuky, ale nedostali šance v treťom kole je turecký staviteľ a prevádzkovateľ letísk Tepe Akfen Ventures a konzorcium Independent Slovak Airport Partners spájajúce nemeckú letiskovú spoločnosť Köln-Bonn, infraštrukturálny fond GalaxyS a spoločnosti Airport Consulting Vienna a SNS-Lavalin International.