BRATISLAVA - Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s. (VšZP) v týchto dňoch osloví náhodne vybratých poistencov pre potreby prieskumu o kvalite zdravotnej starostlivosti. Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa VšZP Petra Kafúnová, poisťovňa pošle svojim poistencom listy s dotazníkom. V ňom bude niekoľko otázok zameraných na hodnotenie spokojnosti s poskytnutou zdravotnou starostlivosťou.
"Cieľom prieskumu, ktorý sa uskutočňuje na Slovensku po prvýkrát, je zistiť, ako pacient subjektívne hodnotí poskytovateľa ústavnej zdravotnej starostlivosti, aká je jeho celková spokojnosť so starostlivosťou personálu, s kvalitou ubytovania a stravy, s poskytnutou zdravotnou starostlivosťou, ako aj s informáciami od ošetrujúceho lekára o ďalšom postupe pri domácej liečbe a podobne," uviedla Kafúnová.
Ako hovorkyňa VšZP zdôraznila, VšZP garantuje, že spracovanie dotazníka je absolútne anonymné a v súlade so zákonom o ochrane osobných údajov. "Každá odpoveď je dôležitá a ak poistenec dotazník neodošle, znížia sa šance na pravdivé vyhodnotenie sledovaných údajov," konštatovala Kafúnová. S výsledkami prieskumu sa poistenci budú môcť oboznámiť v apríli 2006 na verejne prístupnom mieste a na internetovej stránke poisťovne. Zverejnenie úrovne kvality poskytovanej zdravotnej starostlivosti v jednotlivých zariadeniach by im malo pomôcť pri výbere poskytovateľa zdravotnej starostlivosti.
VšZP je povinná podľa zákona o zdravotných poisťovniach vyhodnocovať kvalitu poskytovateľov zdravotnej starostlivosti. Jedným z kritérií pri zbere indikátorov kvality je aj hodnotenie poskytovateľa samotným pacientom. Všeobecne záväzné právne predpisy ukladajú poisťovni získať hodnotenie poskytovateľov pomocou výsledkov reprezentatívneho prieskumu.
Ako hovorkyňa VšZP zdôraznila, VšZP garantuje, že spracovanie dotazníka je absolútne anonymné a v súlade so zákonom o ochrane osobných údajov. "Každá odpoveď je dôležitá a ak poistenec dotazník neodošle, znížia sa šance na pravdivé vyhodnotenie sledovaných údajov," konštatovala Kafúnová. S výsledkami prieskumu sa poistenci budú môcť oboznámiť v apríli 2006 na verejne prístupnom mieste a na internetovej stránke poisťovne. Zverejnenie úrovne kvality poskytovanej zdravotnej starostlivosti v jednotlivých zariadeniach by im malo pomôcť pri výbere poskytovateľa zdravotnej starostlivosti.
VšZP je povinná podľa zákona o zdravotných poisťovniach vyhodnocovať kvalitu poskytovateľov zdravotnej starostlivosti. Jedným z kritérií pri zbere indikátorov kvality je aj hodnotenie poskytovateľa samotným pacientom. Všeobecne záväzné právne predpisy ukladajú poisťovni získať hodnotenie poskytovateľov pomocou výsledkov reprezentatívneho prieskumu.