BRATISLAVA - Z výsledkov analýzy maloobchodného trhu, ktorú uskutočnil Telekomunikačný úrad SR (TÚ) vyplýva, že na trhu medzinárodných odchádzajúcich volaní uskutočnených nebytovými zákazníkmi nie je efektívna súťaž.
Ako ďalej uviedol hovorca TÚ Roman Vavro, Slovak Telecom (ST) má na tomto trhu významný vplyv a také postavenie, že nie je vystavený efektívnej súťaži. "Ekonomický vplyv mu v podstatnom rozsahu dovoľuje správať sa nezávisle od konkurentov a užívateľov," dodal Vavro.
"Úrad na základe výsledkov analýzy navrhuje, aby spoločnosť ST nesmela pri poskytovaní tejto služby požadovať neprimerane vysoké ceny (cena volania po zvýšení musí spĺňať podmienky stanovené výpočtom), brániť vstupu na trh, požadovať neprimerane nízke ceny alebo brániť vstupu na trh a požadovať neprimerane nízke ceny s cieľom vylúčiť súťaž," uviedol úrad v analýze. Z analýzy ďalej vyplýva, že minútová cena jednotlivého odchádzajúceho medzinárodného volania musí spĺňať podmienku stanovenú výpočtom. ST podľa TÚ ďalej nesmie nenáležite uprednostňovať určitú skupinu koncových užívateľov a bezdôvodne a neoprávnene viazať poskytovanie služieb. "Cieľom navrhovaných povinností je podporiť efektívnu súťaž a rozvoj vnútorného trhu," uviedol Vavro.
Úrad analýzu musel vykonať bez ohľadu na to, či si verejnosť myslí, že na trhu je alebo nie je efektívna súťaž. Pri analýze TÚ sledoval 13 kritérií stanovených v zákone o elektronických komunikáciách. Úrad po skončení uvedenej lehoty zašle všetky podklady do Európskej komisie (EK) na vyjadrenie. Po kladnom vyjadrení Európskej komisie začne TÚ správne konanie a následne rozhodnutím určí významný podnik a uloží mu povinnosti.
"Úrad na základe výsledkov analýzy navrhuje, aby spoločnosť ST nesmela pri poskytovaní tejto služby požadovať neprimerane vysoké ceny (cena volania po zvýšení musí spĺňať podmienky stanovené výpočtom), brániť vstupu na trh, požadovať neprimerane nízke ceny alebo brániť vstupu na trh a požadovať neprimerane nízke ceny s cieľom vylúčiť súťaž," uviedol úrad v analýze. Z analýzy ďalej vyplýva, že minútová cena jednotlivého odchádzajúceho medzinárodného volania musí spĺňať podmienku stanovenú výpočtom. ST podľa TÚ ďalej nesmie nenáležite uprednostňovať určitú skupinu koncových užívateľov a bezdôvodne a neoprávnene viazať poskytovanie služieb. "Cieľom navrhovaných povinností je podporiť efektívnu súťaž a rozvoj vnútorného trhu," uviedol Vavro.
Úrad analýzu musel vykonať bez ohľadu na to, či si verejnosť myslí, že na trhu je alebo nie je efektívna súťaž. Pri analýze TÚ sledoval 13 kritérií stanovených v zákone o elektronických komunikáciách. Úrad po skončení uvedenej lehoty zašle všetky podklady do Európskej komisie (EK) na vyjadrenie. Po kladnom vyjadrení Európskej komisie začne TÚ správne konanie a následne rozhodnutím určí významný podnik a uloží mu povinnosti.