BRATISLAVA - Akciová spoločnosť www.markiza.sk, ktorá poskytuje informačné služby na rovnomennom spravodajskom internetovom portáli, hospodárila v minulom roku so stratou 11 mil. Sk. V roku 2003 však ešte evidovala zisk po zdanení na úrovni 19,6 mil. Sk.
Ako vyplýva z informácií zverejnených spoločnosťou, pod vlaňajšiu stratu sa podpísali takmer rovnakým dielom hospodárska aj finančná činnosť.
Portál www.markiza.sk si vlani zaknihoval tržby z predaja vlastných výrobkov a služieb na úrovni 40,7 mil. Sk. Oproti predchádzajúcemu roku to však znamenalo 30-percentný prepad. Pri výrobnej spotrebe, ktorú tvorili najmä poskytnuté služby, v hodnote 25,5 mil. Sk vygenerovala spoločnosť pridanú hodnotu za 15,1 mil. Sk, čo bol približne polovičný medziročný pokles. Firma sa v hospodárskej činnosti dostala do straty aj kvôli odpisom v sume 4,5 mil. Sk a ostatným nákladom na hospodársku činnosť v objeme 10,8 mil. Sk.
Bilančnú sumu firmy, ktorá k poslednému dňu minulého roka predstavovala 82,1 mil. Sk, tvorili najmä krátkodobé pohľadávky v sume 58,3 mil. Sk. Tieto pritom medziročne vzrástli až o 35,8 mil. Sk. Keďže k 31. decembru minulého roka dosiahlo vlastné imanie zápornú hodnotu 1,1 mil. Sk, spoločnosť sa financovala najmä prostredníctvom záväzkov vo výške 83,2 mil. Sk. Krátkodobé záväzky z toho boli 48,3 mil. Sk, pričom ich medziročný nárast bol 33,3 mil. Sk.
Členovia Asociácie internetových médií (AIM) predali v minulom roku podľa AIM reklamný priestor v hodnote 155 mil. Sk. V AIM sú pritom zoskupené portály, ktoré predstavujú zhruba 90 % reklamného biznisu na slovenskom internete, a to Zoznam, Azet, SME online, Atlas, Centrum, Markíza.sk, Pravda.sk, Profesia a eTrend. Informovala o tom AIM.
Portál www.markiza.sk si vlani zaknihoval tržby z predaja vlastných výrobkov a služieb na úrovni 40,7 mil. Sk. Oproti predchádzajúcemu roku to však znamenalo 30-percentný prepad. Pri výrobnej spotrebe, ktorú tvorili najmä poskytnuté služby, v hodnote 25,5 mil. Sk vygenerovala spoločnosť pridanú hodnotu za 15,1 mil. Sk, čo bol približne polovičný medziročný pokles. Firma sa v hospodárskej činnosti dostala do straty aj kvôli odpisom v sume 4,5 mil. Sk a ostatným nákladom na hospodársku činnosť v objeme 10,8 mil. Sk.
Bilančnú sumu firmy, ktorá k poslednému dňu minulého roka predstavovala 82,1 mil. Sk, tvorili najmä krátkodobé pohľadávky v sume 58,3 mil. Sk. Tieto pritom medziročne vzrástli až o 35,8 mil. Sk. Keďže k 31. decembru minulého roka dosiahlo vlastné imanie zápornú hodnotu 1,1 mil. Sk, spoločnosť sa financovala najmä prostredníctvom záväzkov vo výške 83,2 mil. Sk. Krátkodobé záväzky z toho boli 48,3 mil. Sk, pričom ich medziročný nárast bol 33,3 mil. Sk.
Členovia Asociácie internetových médií (AIM) predali v minulom roku podľa AIM reklamný priestor v hodnote 155 mil. Sk. V AIM sú pritom zoskupené portály, ktoré predstavujú zhruba 90 % reklamného biznisu na slovenskom internete, a to Zoznam, Azet, SME online, Atlas, Centrum, Markíza.sk, Pravda.sk, Profesia a eTrend. Informovala o tom AIM.