BRATISLAVA - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) chcú modernizovať železničné stanice v Prešove a v Poprade. Celkové náklady stavby pri modernizácii stanice v Prešove predstavujú 619,56 mil. Sk a maximálna čiastka pre modernizáciu stanice Poprad-Tatry je viac ako 862,4 mil. Sk.
"Sumy sa budú hradiť na 75 % z prostriedkov štrukturálnych fondov Európskej únie a 25 % bude zo štátneho rozpočtu," uviedol pre agentúru SITA riaditeľ odboru zahraničnej pomoci ŽSR Miroslav Matúšek. Doplnil, že začiatok prác predpokladajú ŽSR na budúci rok, ukončiť by sa mali v roku 2007.
Záujemcovia o výkon modernizačných prác v prešovskej stanici môžu súťažné podklady získať do 8. decembra tohto roka. Ponuky môžu predkladať do 16. januára budúceho roka, pričom kritériom vyhodnocovania bude najnižšia cena. ŽSR vyžadujú od uchádzačov zábezpeku k ponuke v hodnote 5 mil. Sk, zdokladovanie účtovných závierok za roky 2002 až 2004, údaje o odbornom vzdelaní a praxi či referencie o stavbách skolaudovaných od roku 2000, pričom cena každej z nich by mala byť minimálne 400 mil. Sk. Predmet obstarávania sa viaže na peronizáciu železničnej stanice, vrátane zabezpečovacieho zariadenia, výmeny koľajísk či práce na inžinierskych sieťach. Cieľom prác by malo byť rozdelenie stanice na časť pre osobnú a tranzitnú nákladnú dopravu a na časť pre nákladnú dopravu pre končiace a východzie vlaky.
V stanici Poprad-Tatry plánujú železnice výstavbu podchodov a nástupíšť, úpravu koľajísk, nové staničné zabezpečovacie zariadenia, nové informačné zariadenia pre cestujúcich či stavebné úpravy halovej časti výpravnej budovy. Cieľom prác má byť zvýšenie bezpečnosti železničnej prevádzky a pre cestujúcich, ako aj zvýšenie výkonnosti dopravnej cesty. Potenciálni zhotovitelia prác si môžu súťažné podklady vyzdvihnúť do konca novembra tohto roka a ponuky môžu zasielať do 9. januára 2006. Kritériom na vyhodnocovanie ponúk bude najnižšia cena. ŽSR od uchádzačov požadujú splatenie zábezpeky k ponuke v sume 5 mil. Sk, zdokladovanie ročného obratu a kladného hospodárskeho výsledku v rokoch 2002 až 2004, ako aj referencie o skolaudovaných stavbách od roku 2000, z ktorých každá stavba mala hodnotu aspoň 500 mil. Sk.
Medzi najvýznamnejšie aktivity ŽSR patrí v súčasnosti modernizácia slovenskej časti V. železničného eurokoridoru v trase Bratislava-Žilina-Košice-Čierna nad Tisou. Celkové náklady na modernizáciu slovenskej vetvy eurokoridoru odhadujú ŽSR na zhruba 2 mld. eur, čo je približne 77,728 mld. Sk. ŽSR hospodárili od januára do konca septembra tohto roka so ziskom presahujúcim 214 mil. Sk. V rovnakom období vlaňajška pritom spoločnosť vykázala stratu na úrovni 1,313 mld. Sk. Celkové výnosy spoločnosti dosiahli za tri štvrťroky tohto roka hodnotu 13,276 mld. Sk a náklady boli v objeme na 13,062 mld. Sk.
Záujemcovia o výkon modernizačných prác v prešovskej stanici môžu súťažné podklady získať do 8. decembra tohto roka. Ponuky môžu predkladať do 16. januára budúceho roka, pričom kritériom vyhodnocovania bude najnižšia cena. ŽSR vyžadujú od uchádzačov zábezpeku k ponuke v hodnote 5 mil. Sk, zdokladovanie účtovných závierok za roky 2002 až 2004, údaje o odbornom vzdelaní a praxi či referencie o stavbách skolaudovaných od roku 2000, pričom cena každej z nich by mala byť minimálne 400 mil. Sk. Predmet obstarávania sa viaže na peronizáciu železničnej stanice, vrátane zabezpečovacieho zariadenia, výmeny koľajísk či práce na inžinierskych sieťach. Cieľom prác by malo byť rozdelenie stanice na časť pre osobnú a tranzitnú nákladnú dopravu a na časť pre nákladnú dopravu pre končiace a východzie vlaky.
V stanici Poprad-Tatry plánujú železnice výstavbu podchodov a nástupíšť, úpravu koľajísk, nové staničné zabezpečovacie zariadenia, nové informačné zariadenia pre cestujúcich či stavebné úpravy halovej časti výpravnej budovy. Cieľom prác má byť zvýšenie bezpečnosti železničnej prevádzky a pre cestujúcich, ako aj zvýšenie výkonnosti dopravnej cesty. Potenciálni zhotovitelia prác si môžu súťažné podklady vyzdvihnúť do konca novembra tohto roka a ponuky môžu zasielať do 9. januára 2006. Kritériom na vyhodnocovanie ponúk bude najnižšia cena. ŽSR od uchádzačov požadujú splatenie zábezpeky k ponuke v sume 5 mil. Sk, zdokladovanie ročného obratu a kladného hospodárskeho výsledku v rokoch 2002 až 2004, ako aj referencie o skolaudovaných stavbách od roku 2000, z ktorých každá stavba mala hodnotu aspoň 500 mil. Sk.
Medzi najvýznamnejšie aktivity ŽSR patrí v súčasnosti modernizácia slovenskej časti V. železničného eurokoridoru v trase Bratislava-Žilina-Košice-Čierna nad Tisou. Celkové náklady na modernizáciu slovenskej vetvy eurokoridoru odhadujú ŽSR na zhruba 2 mld. eur, čo je približne 77,728 mld. Sk. ŽSR hospodárili od januára do konca septembra tohto roka so ziskom presahujúcim 214 mil. Sk. V rovnakom období vlaňajška pritom spoločnosť vykázala stratu na úrovni 1,313 mld. Sk. Celkové výnosy spoločnosti dosiahli za tri štvrťroky tohto roka hodnotu 13,276 mld. Sk a náklady boli v objeme na 13,062 mld. Sk.