TRNAVA - Trnavský závod PSA Peugeot Citroën začal s montážou vozidiel mimo výrobnej linky. "Výroba automobilu je pomerne zložitý proces, a preto sa v tejto fáze projektu sústreďujeme na preverenie postupov, ktoré budeme aplikovať v sériovej výrobe," informoval agentúru SITA generálny riaditeľ projektu Trnava PSA Peugeot Citroën Alain Baldeyrou.
Podľa neho je preto potrebné realizovať proces montáže mimo montážnej linky ešte pred tým ako sa spustí produkcia. Súčasne prebieha testovanie výrobných technológií.
Štyri hlavné výrobné jednotky - lisovňa, zvarovňa, lakovňa a montáž sa pripravujú na nábeh výroby. Buduje sa infraštruktúra závodu. "Príkladom je informačný systém, ktorý bude pozostávať zo 40 serverov riadiacich výrobné, podporné a kontrolné činnosti," vysvetlil Baldeyrou. Technológia je namontovaná vo všetkých výrobných halách. Projekt trnavského závodu má za sebou väčšinu prípravných celkov. Podľa Baldeyroua, dokončené sú stavebné činnosti aj inštalácia technológií. "Pred nami je niekoľkotýždňová fáza testovania výrobných, kontrolných a podporných operácií," doplnil.
PSA Peugeot Citroën v Trnave momentálne zamestnáva viac ako 1 300 ľudí, pričom plánuje dosiahnuť ku koncu roka 1 400 zamestnancov. V súčasnosti majú najväčšiu šancu v závode nájsť si uplatnenie elektrikári, kvalifikovaní robotníci, najmä vodiči vysokozdvižných vozíkov a strední riadiaci pracovníci do výroby. "Začiatkom roka 2006 nás čaká ďalší intenzívny nábor takmer 1 200 výrobných pracovníkov a 600 kvalifikovaných robotníkov," konštatovala náborová manažérka projektu Trnava PSA Peugeot Citroën Daniela Záhorská. Nový automobilový závod bude mať výrobnú kapacitu 300 tisíc áut ročne. Výstavba závodu a spustenie produkcie si zo strany PSA Peugeot Citroën vyžiada investíciu v objeme 700 mil. eur. PSA Peugeot Citroën svojou výrobou malých vozidiel ako sú Peugeot 206 alebo Citroën C3 doplní európske výrobné kapacity skupiny.
Štyri hlavné výrobné jednotky - lisovňa, zvarovňa, lakovňa a montáž sa pripravujú na nábeh výroby. Buduje sa infraštruktúra závodu. "Príkladom je informačný systém, ktorý bude pozostávať zo 40 serverov riadiacich výrobné, podporné a kontrolné činnosti," vysvetlil Baldeyrou. Technológia je namontovaná vo všetkých výrobných halách. Projekt trnavského závodu má za sebou väčšinu prípravných celkov. Podľa Baldeyroua, dokončené sú stavebné činnosti aj inštalácia technológií. "Pred nami je niekoľkotýždňová fáza testovania výrobných, kontrolných a podporných operácií," doplnil.
PSA Peugeot Citroën v Trnave momentálne zamestnáva viac ako 1 300 ľudí, pričom plánuje dosiahnuť ku koncu roka 1 400 zamestnancov. V súčasnosti majú najväčšiu šancu v závode nájsť si uplatnenie elektrikári, kvalifikovaní robotníci, najmä vodiči vysokozdvižných vozíkov a strední riadiaci pracovníci do výroby. "Začiatkom roka 2006 nás čaká ďalší intenzívny nábor takmer 1 200 výrobných pracovníkov a 600 kvalifikovaných robotníkov," konštatovala náborová manažérka projektu Trnava PSA Peugeot Citroën Daniela Záhorská. Nový automobilový závod bude mať výrobnú kapacitu 300 tisíc áut ročne. Výstavba závodu a spustenie produkcie si zo strany PSA Peugeot Citroën vyžiada investíciu v objeme 700 mil. eur. PSA Peugeot Citroën svojou výrobou malých vozidiel ako sú Peugeot 206 alebo Citroën C3 doplní európske výrobné kapacity skupiny.