Letisko M. R. Štefánika
BRATISLAVA - Obyvatelia Bratislavy a Košíc od privatizácie letísk vo svojich mestách očakávajú najmä zlepšenie služieb na letisku, postupný rozvoj letiska a zvýšenie počtu cieľových miest letov.
Obyvatelia Košíc si príchod nového investora na letisko výrazne spájajú aj s pozitívnym vplyvom na hospodársky rast regiónu. Uvádza sa to vo výsledkoch reprezentatívneho telefonického prieskumu, ktorý na vzorke 1 500 respondentov z Bratislavy a Košíc vo veku od 15 do 69 rokov urobil Inštitút pre prieskum trhu GfK Slovakia medzi 10. až 15. októbrom.
Podľa prieskumu má spomedzi piatich uchádzačov o podiel v dvoch najvýznamnejších slovenských letiskách medzi respondentmi z Bratislavy aj Košíc najvyššiu dôveru konzorcium spoločnosti Flughafen Wien, skupiny Penta a rakúskej banky Raiffeisen Zentralbank. Podľa viac ako 80 percent opýtaných Bratislavčanov a vyše 75 percent respondentov z Košíc pozná potreby letísk v týchto dvoch mestách najlepšie práve konzorcium vedené viedenským letiskom. Viac ako 70 percent respondentov z oboch miest považuje konzorcium vedené viedenským letiskom zároveň aj za najlepšiu záruku ďalšieho rozvoja bratislavského a košického letiska.
Za druhého najlepšieho kandidáta, s podporou približne 10 percent opýtaných z Bratislavy i Košíc, považujú konzorcium Independent Slovak Airport Partners (ISAP), ktoré združuje nemeckú letiskovú spoločnosť Köln-Bonn Airport, kanadskú strojársku firmu SNC-Lavalin International, rakúsku poradenskú firmu Airport Consulting Vienna a infraštrukturálny fond GalaxyS. Ostatní uchádzači o privatizáciu letísk získali u opýtaných podporu menšiu ako 5 percent.
Podľa prieskumu má spomedzi piatich uchádzačov o podiel v dvoch najvýznamnejších slovenských letiskách medzi respondentmi z Bratislavy aj Košíc najvyššiu dôveru konzorcium spoločnosti Flughafen Wien, skupiny Penta a rakúskej banky Raiffeisen Zentralbank. Podľa viac ako 80 percent opýtaných Bratislavčanov a vyše 75 percent respondentov z Košíc pozná potreby letísk v týchto dvoch mestách najlepšie práve konzorcium vedené viedenským letiskom. Viac ako 70 percent respondentov z oboch miest považuje konzorcium vedené viedenským letiskom zároveň aj za najlepšiu záruku ďalšieho rozvoja bratislavského a košického letiska.
Za druhého najlepšieho kandidáta, s podporou približne 10 percent opýtaných z Bratislavy i Košíc, považujú konzorcium Independent Slovak Airport Partners (ISAP), ktoré združuje nemeckú letiskovú spoločnosť Köln-Bonn Airport, kanadskú strojársku firmu SNC-Lavalin International, rakúsku poradenskú firmu Airport Consulting Vienna a infraštrukturálny fond GalaxyS. Ostatní uchádzači o privatizáciu letísk získali u opýtaných podporu menšiu ako 5 percent.