BRATISLAVA - Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a. s. v stredu zaznamenalo svojho miliónteho cestujúceho, do konca roka pritom predpokladá vybaviť až 1,3 mil. pasažierov.
"V porovnaní s minulým rokom tak v roku 2005 plánujeme dosiahnuť 40-percentný nárast prepravených cestujúcich," uviedol predseda predstavenstva a výkonný riaditeľ letiska Milan Kajan.
Ako ďalej pokračoval, Letisko M. R. Štefánika poskytlo do konca augusta služby 863 448 pasažierom. Počet prepravených cestujúcich tak medziročne vzrástol o 44 %. V medzinárodnej preprave, ktorá má 96-percentný podiel na celkovom počte cestujúcich, poskytlo letisko služby 826 345 cestujúcim, čo je medziročne o 59 % viac. Vyše 37 tis. pasažierov využilo vnútroštátne letecké spojenie do Košíc. Letisko od začiatku roka zaevidovalo 20 409 pohybov lietadiel. Počet vzletov a pristátí tak vzrástol o 13 %. V samotnom auguste vybavilo letisko 182 696 cestujúcich, čo je medziročne o 26 % viac. Z letiska M. R. Štefánika v Bratislave v súčasnosti lieta 15 leteckých spoločností do takmer 70 destinácií v rámci Európy, Blízkeho východu a Afriky.
Letisko je v súčasnosti v procese privatizácie. Predbežné ponuky na kúpu 66 % v bratislavskom a košickom letisku predložilo do konečného dátumu, 5. septembra 2005, celkovo osem uchádzačov. Z nich riadiaca komisia zostavila užší zoznam s piatimi záujemcami pre každé letisko, oba zoznamy sú však identické. Víťaz medzinárodného tendra by mal byť známy do konca tohto roka. Po odpredaji 66 % strategickému investorovi by mali po 10 % akcií získať do konca budúceho roka dotknuté mestá a vyššie územné celky a 14 % by malo ostať v držbe štátu.
Na oficiálnom užšom zozname sa nachádza konzorcium zložené zo španielskej spoločnosti Abertis, britského prevádzkovateľa letísk TBI a slovenskej finančnej skupiny J&T. Na tzv. short list sa dostalo ďalej konzorcium TwoOne, ktorá sa skladá z prevádzkovateľa viedenského letiska Flughafen Wien, private equity skupiny Penta a rakúskej banky Raiffeisen Zentralbank. Ďalším v poradí je konzorcium Independent Slovak Airport Partners (ISAP), ktoré združuje nemeckú letiskovú spoločnosť Köln-Bonn Airport, kanadskú strojársku firmu SNC-Lavalin International, rakúsku poradenskú firmu Airport Consulting Vienna a infraštrukturálny fond GalaxyS.
Na zozname figuruje ďalej turecký staviteľ a prevádzkovateľ letísk Tepe Akfen Ventures. Medzi vybranými uchádzačmi o privatizáciu letísk je aj francúzska skupina Vinci v konzorciu s rakúskou spoločnosťou Away. Koncepciu privatizácie bratislavského a košického letiska vzala na vedomie aj Národná rada SR.
Ako ďalej pokračoval, Letisko M. R. Štefánika poskytlo do konca augusta služby 863 448 pasažierom. Počet prepravených cestujúcich tak medziročne vzrástol o 44 %. V medzinárodnej preprave, ktorá má 96-percentný podiel na celkovom počte cestujúcich, poskytlo letisko služby 826 345 cestujúcim, čo je medziročne o 59 % viac. Vyše 37 tis. pasažierov využilo vnútroštátne letecké spojenie do Košíc. Letisko od začiatku roka zaevidovalo 20 409 pohybov lietadiel. Počet vzletov a pristátí tak vzrástol o 13 %. V samotnom auguste vybavilo letisko 182 696 cestujúcich, čo je medziročne o 26 % viac. Z letiska M. R. Štefánika v Bratislave v súčasnosti lieta 15 leteckých spoločností do takmer 70 destinácií v rámci Európy, Blízkeho východu a Afriky.
Letisko je v súčasnosti v procese privatizácie. Predbežné ponuky na kúpu 66 % v bratislavskom a košickom letisku predložilo do konečného dátumu, 5. septembra 2005, celkovo osem uchádzačov. Z nich riadiaca komisia zostavila užší zoznam s piatimi záujemcami pre každé letisko, oba zoznamy sú však identické. Víťaz medzinárodného tendra by mal byť známy do konca tohto roka. Po odpredaji 66 % strategickému investorovi by mali po 10 % akcií získať do konca budúceho roka dotknuté mestá a vyššie územné celky a 14 % by malo ostať v držbe štátu.
Na oficiálnom užšom zozname sa nachádza konzorcium zložené zo španielskej spoločnosti Abertis, britského prevádzkovateľa letísk TBI a slovenskej finančnej skupiny J&T. Na tzv. short list sa dostalo ďalej konzorcium TwoOne, ktorá sa skladá z prevádzkovateľa viedenského letiska Flughafen Wien, private equity skupiny Penta a rakúskej banky Raiffeisen Zentralbank. Ďalším v poradí je konzorcium Independent Slovak Airport Partners (ISAP), ktoré združuje nemeckú letiskovú spoločnosť Köln-Bonn Airport, kanadskú strojársku firmu SNC-Lavalin International, rakúsku poradenskú firmu Airport Consulting Vienna a infraštrukturálny fond GalaxyS.
Na zozname figuruje ďalej turecký staviteľ a prevádzkovateľ letísk Tepe Akfen Ventures. Medzi vybranými uchádzačmi o privatizáciu letísk je aj francúzska skupina Vinci v konzorciu s rakúskou spoločnosťou Away. Koncepciu privatizácie bratislavského a košického letiska vzala na vedomie aj Národná rada SR.