BRATISLAVA - Slovensko získalo z eurofondov 263,47 milióna eur (7,9 miliardy Sk), ktoré použije na čiastočné financovanie výstavby záverečného úseku diaľnice D1 medzi Bratislavou a Žilinou cez Považskú Bystricu.
Nenávratný finančný príspevok krajine schválila Európska komisia (EK), povedal dnes novinárom minister dopravy Ľubomír Vážny. "Toto rozhodnutie nás oprávňuje čerpať prvé centy," poznamenal Vážny. Z veľkých stavieb, pri ktorých Slovensko chce žiadať o príspevok od EK, je zatiaľ rozostavaný úsek diaľnice D1 Sverepec-Vrtižer a železničný ťah Žilina-Krásno nad Kysucou, dodal.
Budovanie zhruba desaťkilometrového úseku cesty, ktorá bude prechádzať centrom Považskej Bystrice, rozdelila Národná diaľničná spoločnosť na dve časti. Obe plánuje dokončiť na budúci rok. Dobudovanie diaľnice z Bratislavy do Žiliny do konca roka 2006 sľúbila kórejskej automobilke KIA Motors, ktorá na severe Slovenska postavila svoj závod, ešte bývalá vláda Mikuláša Dzurindu. Výstavbu diaľnice okolo Považskej Bystrice dlhodobo komplikovali námietky občanov, ktorí sa obávali negatívneho vplyvu dopravy v centre mesta.
Súčasný kabinet Roberta Fica chce dokončiť diaľničné spojenie Bratislavy s Košicami s výnimkou technicky náročných úsekov s tunelmi do konca roka 2010. Budovanie niektorých ciest by mali urýchliť takzvané projekty verejno-súkromného partnerstva (PPP projekty). Stavby by mali byť financované zo súkromných peňazí, štát by ich následne dlhodobo splácal.
Budovanie zhruba desaťkilometrového úseku cesty, ktorá bude prechádzať centrom Považskej Bystrice, rozdelila Národná diaľničná spoločnosť na dve časti. Obe plánuje dokončiť na budúci rok. Dobudovanie diaľnice z Bratislavy do Žiliny do konca roka 2006 sľúbila kórejskej automobilke KIA Motors, ktorá na severe Slovenska postavila svoj závod, ešte bývalá vláda Mikuláša Dzurindu. Výstavbu diaľnice okolo Považskej Bystrice dlhodobo komplikovali námietky občanov, ktorí sa obávali negatívneho vplyvu dopravy v centre mesta.
Súčasný kabinet Roberta Fica chce dokončiť diaľničné spojenie Bratislavy s Košicami s výnimkou technicky náročných úsekov s tunelmi do konca roka 2010. Budovanie niektorých ciest by mali urýchliť takzvané projekty verejno-súkromného partnerstva (PPP projekty). Stavby by mali byť financované zo súkromných peňazí, štát by ich následne dlhodobo splácal.