Investor plánuje dopravu umiestniť na južnú stranu námestia Osloboditeľov, pričom chce zachovať dva jazdné pruhy v oboch smeroch a pridať tretí pre mestskú dopravu a vjazd do Auparku.
KOŠICE - Hrozí Košiciam počas výstavby Auparku kolaps dopravy? Jeho plánovaná výstavba už v meste rozdelila obyvateľov na dva tábory. Radnica by chcela dopravu dostať pod zem.
Investor HB Reavis Group sa tomu síce nebráni, ale vidí to ako náročnejšiu možnosť. Ako to nakoniec dopadne, závisí
od posúdenia kompetentných inštitúcií. Rozhodnutie by malo padnúť v najbližších
týždňoch.
,,Aupark sa začne stavať až po výstavbe komunikácie. Ak zostane doprava na povrchu, výstavba by mala trvať 3 až 4 mesiace bez väčších obmedzení dopravy. Ak sa bude realizovať zapustený variant, bude potrebné uzavrieť Štúrovu ulicu, zmeniť trasy liniek mestskej dopravy. Celé mimoúrovňové riešenie by trvalo 14 až 18 mesiacov,“ uviedol zástupca spoločnosti HB Reavis Group René Popík.
Prvý variant by mal stáť okolo 270 miliónov Sk (8,4 mil. €), druhý zhruba 650 miliónov Sk (20,3 mil. €). Predstavitelia mimovládnych organizácií by boli radšej, ak by bol Aupark na okraji mesta, pretože odmietajú budovanie menšej diaľnice v centre Košíc. ,,Počet jazdných pruhov zostane rovnaký ako teraz, teda dva v každom smere. Pribudne tretí jazdný pruh pre mestskú dopravu a vjazdy a výjazdy z Auparku,“ tvrdí R. Popík. Dodal, že takýto koridor už má mesto v územnom pláne od roku 1996.
Výstavba Auparku by mala stáť 2,8 miliardy Sk (87,5 mil. €), pričom by v ňom mali byť obchody, kaviarne, športoviská, ale i 1 200 parkovacích miest či 15-tisíc štvorcových metrov administratívnych priestorov. Postavený by mal byť v roku 2010.
,,Aupark sa začne stavať až po výstavbe komunikácie. Ak zostane doprava na povrchu, výstavba by mala trvať 3 až 4 mesiace bez väčších obmedzení dopravy. Ak sa bude realizovať zapustený variant, bude potrebné uzavrieť Štúrovu ulicu, zmeniť trasy liniek mestskej dopravy. Celé mimoúrovňové riešenie by trvalo 14 až 18 mesiacov,“ uviedol zástupca spoločnosti HB Reavis Group René Popík.
Prvý variant by mal stáť okolo 270 miliónov Sk (8,4 mil. €), druhý zhruba 650 miliónov Sk (20,3 mil. €). Predstavitelia mimovládnych organizácií by boli radšej, ak by bol Aupark na okraji mesta, pretože odmietajú budovanie menšej diaľnice v centre Košíc. ,,Počet jazdných pruhov zostane rovnaký ako teraz, teda dva v každom smere. Pribudne tretí jazdný pruh pre mestskú dopravu a vjazdy a výjazdy z Auparku,“ tvrdí R. Popík. Dodal, že takýto koridor už má mesto v územnom pláne od roku 1996.
Výstavba Auparku by mala stáť 2,8 miliardy Sk (87,5 mil. €), pričom by v ňom mali byť obchody, kaviarne, športoviská, ale i 1 200 parkovacích miest či 15-tisíc štvorcových metrov administratívnych priestorov. Postavený by mal byť v roku 2010.