BRATISLAVA - Národná diaľničná spoločnosť (NDS) podľa Hospodárskych novín (HN) vylúčila piatich záujemcov o vybudovanie systému na elektronický výber mýta na diaľniciach a ďalších vybraných cestách.
V hre o zákazku za 20 miliárd korún bez dane z pridanej hodnoty tak zostali skupina Kapsch, ďalej konzorciá Satways a Slovakpass, napísali dnes HN. Informácie potvrdil zástupca vylúčeného konzorcia, sama NDS sa odmietla vyjadriť.
Konzorcium ToSy.sk mala NDS vylúčiť pre konflikt záujmov jedného jeho pracovníka. Ostatní neúspešní uchádzači, Strabag, Sanef, Thales a Studio Altieri vraj spravili chybu pri vypisovaní tendrových podkladov, poznamenal denník.
Zástupca ToSy.sk Štefan Fecko postup NDS kritizoval. "Odôvodnenie a argumentácia je značne neštandardná a sme presvedčení, že táto argumentácia diaľničnej spoločnosti nemá podporu v zákone o verejnom obstarávaní," zdôraznil.
Postupujúce konzorcium Satways tvoria podľa portálu idoprava.sk telekomunikačná spoločnosť Slovak Telekom a firmy Satellic Traffic Management GmbH Siemens, ako aj ABN Amro Bank. Trojčlenné konzorcium Slovakpass zase vedie talianska Autostrade.
Vyradenie piatich uchádzačov môže podľa HN ohroziť spustenie elektronického výberu mýta v plánovanom termíne od roku 2009. Dvaja z vyradených uchádzačov už totiž potvrdili, že sa proti rozhodnutiu NDS odvolajú, poznamenal denník.
Mýto na diaľniciach a vybraných úsekoch ciest budú na Slovensku najprv platiť kamióny a autobusy. Celkovo by malo byť spoplatnených približne 2400 kilometrov ciest. Štátna diaľničná spoločnosť už v minulosti zrušila dva tendre na mýto. Prvú súťaž v auguste pre veľký počet - 55 záujemcov a druhú v septembri pre formálnu chybu.
Konzorcium ToSy.sk mala NDS vylúčiť pre konflikt záujmov jedného jeho pracovníka. Ostatní neúspešní uchádzači, Strabag, Sanef, Thales a Studio Altieri vraj spravili chybu pri vypisovaní tendrových podkladov, poznamenal denník.
Zástupca ToSy.sk Štefan Fecko postup NDS kritizoval. "Odôvodnenie a argumentácia je značne neštandardná a sme presvedčení, že táto argumentácia diaľničnej spoločnosti nemá podporu v zákone o verejnom obstarávaní," zdôraznil.
Postupujúce konzorcium Satways tvoria podľa portálu idoprava.sk telekomunikačná spoločnosť Slovak Telekom a firmy Satellic Traffic Management GmbH Siemens, ako aj ABN Amro Bank. Trojčlenné konzorcium Slovakpass zase vedie talianska Autostrade.
Vyradenie piatich uchádzačov môže podľa HN ohroziť spustenie elektronického výberu mýta v plánovanom termíne od roku 2009. Dvaja z vyradených uchádzačov už totiž potvrdili, že sa proti rozhodnutiu NDS odvolajú, poznamenal denník.
Mýto na diaľniciach a vybraných úsekoch ciest budú na Slovensku najprv platiť kamióny a autobusy. Celkovo by malo byť spoplatnených približne 2400 kilometrov ciest. Štátna diaľničná spoločnosť už v minulosti zrušila dva tendre na mýto. Prvú súťaž v auguste pre veľký počet - 55 záujemcov a druhú v septembri pre formálnu chybu.