Nové mosty terminálu B na bratislavskom letisku. (Zdroj: SITA)
BRATISLAVA - Na bratislavskom letisku dnes spustili prevádzku nových nástupných odletových mostov, ktorých výstavba stála 170 miliónov korún.
Letisko tak uzavrelo svoju prípravu na vstup do schengenského priestoru bez kontrol na vnútorných hraniciach. Slovensko sa začlení do zóny spoločne s ďalšími ôsmimi krajinami pred Vianocami, medzinárodné letiská vrátane bratislavského by sa mali stať jej súčasťou od apríla 2008.
"Na letisku sa úspešne zavŕšili práce, ktoré súvisia so vstupom Slovenska do Schengenu," povedal v príhovore počas otvorenia nástupných mostov minister dopravy Ľubomír Vážny. Letisková spoločnosť bude ďalej pokračovať v modernizácii svojho areálu, v najbližšej etape sa má letisko rozšíriť, ďalšie úpravy čakajú príletovú halu, dodal.
Po vstupe do schengenského priestoru cestujúci absolvujú len jednu kontrolu pri prekročení jej vonkajšej hranice. Pri prechode medzi členskými krajinami už následne nemusia podstupovať ďalšie prehliadky. Deväť krajín vrátane Slovenska sa oficiálne začlení do Schengenu 21. decembra s výnimkou medzinárodných letísk, kde budú kontroly pokračovať do konca marca budúceho roka.
Po vlaňajšom zrušení privatizácie zostalo bratislavské letisko na rozdiel od košického pod kontrolou štátu. Rozvojové projekty majú podľa Vážneho smerovať k tomu, aby letisko v hlavnom meste bolo schopné do roku 2010 vybaviť ročne okolo troch miliónov pasažierov. V súčasnosti sa jeho ročná kapacita pohybuje zhruba na úrovni 2,3 milióna cestujúcich.
"Na letisku sa úspešne zavŕšili práce, ktoré súvisia so vstupom Slovenska do Schengenu," povedal v príhovore počas otvorenia nástupných mostov minister dopravy Ľubomír Vážny. Letisková spoločnosť bude ďalej pokračovať v modernizácii svojho areálu, v najbližšej etape sa má letisko rozšíriť, ďalšie úpravy čakajú príletovú halu, dodal.
Po vstupe do schengenského priestoru cestujúci absolvujú len jednu kontrolu pri prekročení jej vonkajšej hranice. Pri prechode medzi členskými krajinami už následne nemusia podstupovať ďalšie prehliadky. Deväť krajín vrátane Slovenska sa oficiálne začlení do Schengenu 21. decembra s výnimkou medzinárodných letísk, kde budú kontroly pokračovať do konca marca budúceho roka.
Po vlaňajšom zrušení privatizácie zostalo bratislavské letisko na rozdiel od košického pod kontrolou štátu. Rozvojové projekty majú podľa Vážneho smerovať k tomu, aby letisko v hlavnom meste bolo schopné do roku 2010 vybaviť ročne okolo troch miliónov pasažierov. V súčasnosti sa jeho ročná kapacita pohybuje zhruba na úrovni 2,3 milióna cestujúcich.