BRATISLAVA - Slováci čoraz viac nakupujú mliečne výrobky a najmä mliečne dezerty a kyslomliečne nápoje, vyplýva to z výsledkov prieskumu spoločnosti GfK.
Slovenské domácnosti minulý rok minuli o štyri percentá viac financií na kúpu mliečnych výrobkov ako v roku 2005.
Najrýchlejšie rastúcou kategóriou v rámci mliečneho segmentu sú mliečne dezerty a kyslomliečne nápoje. Stále viac Slovákov ich kupuje častejšie a dokonca vo väčších objemoch na jeden nákup.
Trendom v spotrebe mlieka je stále väčšie zastúpenie trvanlivého mlieka. Jeho spotreba v domácnostiach v minulom roku stúpla v porovnaní s rokom 2005 o 14 percent. Naopak, klesajúcu tendenciu má podiel čerstvého mlieka. Kým v roku 2004 tvorilo až 59 percent celkového objemu mlieka, minulý rok to bolo iba 41 percent.
Mlieko má stále najsilnejšie zastúpenie v kategórii mliečnych výrobkov. Z hľadiska výdavkov pokrýva 33 percent a tvorí viac ako 70 percent objemu mliečnych výrobkov. Podiel mlieka v segmente však každým rokom klesá. Charakteristické pre trh mliečnych výrobkov je i nárast súkromných značiek. Zatiaľ čo v roku 2005 tvorili 35 percent celkového objemu, v roku 2006 to bolo 48 percent.
Mlieko má stále najsilnejšie zastúpenie v kategórii mliečnych výrobkov. Z hľadiska výdavkov pokrýva 33 percent a tvorí viac ako 70 percent objemu mliečnych výrobkov. Podiel mlieka v segmente však každým rokom klesá. Charakteristické pre trh mliečnych výrobkov je i nárast súkromných značiek. Zatiaľ čo v roku 2005 tvorili 35 percent celkového objemu, v roku 2006 to bolo 48 percent.