Inšpektori obchodnej inšpekcie si zobrali na mušku túto čokoládovňu. (Zdroj: Nový Čas)
STARÉ MESTO - Trúfalosť na porazenie! V Čokoládovni pod Michalom majú zvláštne móresy. Zákazníkovi nielenže nedolejú, ale od neho ešte aj zinkasujú 10 percent za obsluhu! Presvedčili sa o tom včera aj obchodní inšpektori. S účtovaním obslužného sa stretli prvýkrát! Firme hrozí pokuta niekoľko desiatok tisíc korún.
„Je to nehorázne,“ napísala
Slovenskej obchodnej inšpekcii
(SOI) zákazníčka o účtovaní
v čokoládovni na Michalskej
ulici. Inšpektori podnet
preverili spolu s redaktormi
Nového Času. Zistenia nás
nemilo prekvapili. Aperitív
Martini síce podávajú vo
vkusných pohároch, ale premeranie
naliateho alkoholu
v prítomnosti prevádzkarky
ukázalo, že na dvoch drinkoch
čašníčka spotrebiteľa
poškodila o 35 korún!
Za obsluhu personál účtuje 10 percent. Čo to pre zákazníka znamená? Napríklad za štrúdľu v cene 39 Sk, ktorej hmotnosť čokoládovňa nemá uvedenú v menu, sme zaplatili viac o 3,90 Sk. Navyše, ak si účtujú obslužné, mali by ponúkať aj niečo viac, ako len priniesť tácku s nápojmi a jedlom. V tomto podniku však pre piatich ľudí priniesli len štyri kúsky ľadu. Ani minerálku do pohárov nenaliali, čo je pravidlom. Zákazník sa potom iba čuduje, za čo v centre mesta platí takéto obslužné.
SOI-ka sa zaoberá aj ďalším podobným podnetom na iný podnik v pešej zóne, kde je na vystavenom účte z registračnej pokladnice rukou dopísané Servis: 10 percent. „Ak má firma na viditeľnom mieste uvedený poplatok za obsluhu, nejde o porušenie zákona o ochrane spotrebiteľa. Je to však u nás neštandardné, v prípade, ak má podnik zmluvné ceny,“ vraví bratislavský krajský šéf SOI Ľubomír Opálka, ktorý sa s účtovaním obslužného takouto formou stretol u nás prvýkrát. Čokoládovni pod Michalom hrozí pokuta niekoľko desiatok tisíc Sk.
Za obsluhu personál účtuje 10 percent. Čo to pre zákazníka znamená? Napríklad za štrúdľu v cene 39 Sk, ktorej hmotnosť čokoládovňa nemá uvedenú v menu, sme zaplatili viac o 3,90 Sk. Navyše, ak si účtujú obslužné, mali by ponúkať aj niečo viac, ako len priniesť tácku s nápojmi a jedlom. V tomto podniku však pre piatich ľudí priniesli len štyri kúsky ľadu. Ani minerálku do pohárov nenaliali, čo je pravidlom. Zákazník sa potom iba čuduje, za čo v centre mesta platí takéto obslužné.
SOI-ka sa zaoberá aj ďalším podobným podnetom na iný podnik v pešej zóne, kde je na vystavenom účte z registračnej pokladnice rukou dopísané Servis: 10 percent. „Ak má firma na viditeľnom mieste uvedený poplatok za obsluhu, nejde o porušenie zákona o ochrane spotrebiteľa. Je to však u nás neštandardné, v prípade, ak má podnik zmluvné ceny,“ vraví bratislavský krajský šéf SOI Ľubomír Opálka, ktorý sa s účtovaním obslužného takouto formou stretol u nás prvýkrát. Čokoládovni pod Michalom hrozí pokuta niekoľko desiatok tisíc Sk.