BRATISLAVA - Slovensko sa môže čoskoro stať najväčším svetovým výrobcom automobilov na jedného obyvateľa, ak nájde dostatok kvalifikovaných ľudí, ktorí budú osobné vozidlá vyrábať.
Ako ďalej vo štvrtok uviedol medzinárodný denník International Herald Tribune odvolávajúc sa na správu Viedenského inštitútu pre medzinárodné ekonomické štúdie, od vstupu Slovenska do Európskej únie (EÚ) odchádzajú húfne inžinieri, architekti, zdravotné sestričky a počítačoví technici za lepšie platenou prácou do západnej Európy. Slovensko tak v súčasnosti bojuje s regionálnym nedostatkom pracovnej sily, ktorý taktiež zvyšuje obavy zo zníženia prílevu priamych zahraničných investícií v budúcnosti.
S podobným problémom bojuje podľa viedenského inštitútu väčšina krajín strednej a východnej Európy, a to obzvlášť Poľsko, ktoré v súčasnosti vydáva špeciálne pracovné povolenia pre občanov z Ukrajiny, Bieloruska, Uzbekistanu a Tadžikistanu. Minulý mesiac odišli predstavitelia poľského ministerstva práce do Indie a Číny, aby tam našli mladých kvalifikovaných zamestnancov. Poľsko dokonca zvažuje zapojiť odsúdencov a bývalých odsúdencov do výstavby hlavných infraštruktúrnych projektov, akým je napríklad výstavba ciest.
S akútnym problémom nedostatku kvalifikovaných pracovníkov v automobilovom priemysle okrem Slovenska bojuje aj susedná Česká republika. Okrem pracovníkov automobilového odvetvia je v krajinách taktiež nedostatok zdravotného personálu, architektov, civilných inžinierov a expertov na internetové technológie. S nedostatkom pracovnej sily sa dokonca stretáva už aj Rumunsko, ktoré do EÚ vstúpilo len v tomto roku.
S podobným problémom bojuje podľa viedenského inštitútu väčšina krajín strednej a východnej Európy, a to obzvlášť Poľsko, ktoré v súčasnosti vydáva špeciálne pracovné povolenia pre občanov z Ukrajiny, Bieloruska, Uzbekistanu a Tadžikistanu. Minulý mesiac odišli predstavitelia poľského ministerstva práce do Indie a Číny, aby tam našli mladých kvalifikovaných zamestnancov. Poľsko dokonca zvažuje zapojiť odsúdencov a bývalých odsúdencov do výstavby hlavných infraštruktúrnych projektov, akým je napríklad výstavba ciest.
S akútnym problémom nedostatku kvalifikovaných pracovníkov v automobilovom priemysle okrem Slovenska bojuje aj susedná Česká republika. Okrem pracovníkov automobilového odvetvia je v krajinách taktiež nedostatok zdravotného personálu, architektov, civilných inžinierov a expertov na internetové technológie. S nedostatkom pracovnej sily sa dokonca stretáva už aj Rumunsko, ktoré do EÚ vstúpilo len v tomto roku.