Robert Fico sa stretol s predstaviteľmi Volkswagenu Slovakia (Zdroj: ČTK)
BRATISLAVA - Nemecký výrobca vozidiel Volkswagen chce v najbližších rokoch na Slovensku zvýšiť podiel výroby autosúčiastok. Spoločnosť tak chce znížiť náklady, ktoré má pri dovoze komponentov zo zahraničia.
Výroba by sa mala zvýšiť hlavne v martinskom závode, povedal dnes novinárom člen predstavenstva Volkswagenu Slovakia Jaroslav Holeček po stretnutí s premiérom Robertom Ficom.
"Väčší podiel domácich komponentov zabezpečuje väčšiu konkurencieschopnosť Volkswagenu Slovakia, pretože nie je našim účelom platiť dopravu," povedal Holeček.
Závod v Martine v súčasnosti vyrobí ročne asi 20 miliónov súčiastok, hlavne pre prevodovky a automobilové nápravy. Podľa Holečka by mal podnik zvýšiť výrobu v najbližších piatich rokoch, podrobnosti o výške investícií a prípadnom raste počtu zamestnancov však nespresnil.
Vozidlá vyrába Volkswagen na Slovensku len v bratislavskom závode, súčiastky produkuje ešte továreň v Nitre. "Pre nás je dôležité, aby sme naďalej rozvíjali subdodávateľskú sieť na Slovensku, čo zlacňuje náš výrobok v Bratislave," poznamenal Holeček. Z celkového objemu dodávok súčiastok pochádza zo Slovenska v súčasnosti asi 70 percent.
Fico s vedením spoločnosti hovoril o hrozbe nedostatku kvalifikovaných robotníkov, ktorý sa začal prejavovať po príchode ďalších dvoch automobiliek PSA Peugeot Citroën a KIA Motors. Nezamestnanosť v krajine navyše v posledných rokoch výrazne klesla, v apríli dosiahla nové minimum 8,5 percenta.
"Najvýznamnejší problém, ktorý nás čaká, je kvalita pracovných síl a predovšetkým stredné odborné vzdelanie, pretože my produkujeme obrovské množstvo ľudí na gymnáziách, na stredných manažérskych školách, ale títo ľudia vychádzajú zo strednej školy a prakticky nemajú žiadnu kvalifikáciu," uviedol Fico.
O príprave žiakov na stredných odborných školách chce premiér hovoriť na najbližšom stretnutí so šéfmi krajských samospráv, aj s predstaviteľmi ministerstva školstva a hospodárstva.
Volkswagen vlani vyrobil viac ako 238.000 automobilov, tento rok by ich vďaka rastu dopytu mohlo byť zhruba 250.000. Spoločnosť sa v rámci nemeckého koncernu sústreďuje na produkciu športovo-úžitkových vozidiel (SUV) VW Touareg a Audi Q7. Vo fabrike vyrába tiež terénne autá Porsche Cayenne, tie sa však úplne dokončujú v zahraničí. Okrem toho sa v Bratislave montuje aj menší model VW Polo.
"Väčší podiel domácich komponentov zabezpečuje väčšiu konkurencieschopnosť Volkswagenu Slovakia, pretože nie je našim účelom platiť dopravu," povedal Holeček.
Závod v Martine v súčasnosti vyrobí ročne asi 20 miliónov súčiastok, hlavne pre prevodovky a automobilové nápravy. Podľa Holečka by mal podnik zvýšiť výrobu v najbližších piatich rokoch, podrobnosti o výške investícií a prípadnom raste počtu zamestnancov však nespresnil.
Vozidlá vyrába Volkswagen na Slovensku len v bratislavskom závode, súčiastky produkuje ešte továreň v Nitre. "Pre nás je dôležité, aby sme naďalej rozvíjali subdodávateľskú sieť na Slovensku, čo zlacňuje náš výrobok v Bratislave," poznamenal Holeček. Z celkového objemu dodávok súčiastok pochádza zo Slovenska v súčasnosti asi 70 percent.
Fico s vedením spoločnosti hovoril o hrozbe nedostatku kvalifikovaných robotníkov, ktorý sa začal prejavovať po príchode ďalších dvoch automobiliek PSA Peugeot Citroën a KIA Motors. Nezamestnanosť v krajine navyše v posledných rokoch výrazne klesla, v apríli dosiahla nové minimum 8,5 percenta.
"Najvýznamnejší problém, ktorý nás čaká, je kvalita pracovných síl a predovšetkým stredné odborné vzdelanie, pretože my produkujeme obrovské množstvo ľudí na gymnáziách, na stredných manažérskych školách, ale títo ľudia vychádzajú zo strednej školy a prakticky nemajú žiadnu kvalifikáciu," uviedol Fico.
O príprave žiakov na stredných odborných školách chce premiér hovoriť na najbližšom stretnutí so šéfmi krajských samospráv, aj s predstaviteľmi ministerstva školstva a hospodárstva.
Volkswagen vlani vyrobil viac ako 238.000 automobilov, tento rok by ich vďaka rastu dopytu mohlo byť zhruba 250.000. Spoločnosť sa v rámci nemeckého koncernu sústreďuje na produkciu športovo-úžitkových vozidiel (SUV) VW Touareg a Audi Q7. Vo fabrike vyrába tiež terénne autá Porsche Cayenne, tie sa však úplne dokončujú v zahraničí. Okrem toho sa v Bratislave montuje aj menší model VW Polo.