Od nedele bude platiť nový železničný grafikon, zmeny sú drobné
BRATISLAVA - Od nedele začne na slovenských železniciach platiť nový cestovný poriadok, v ktorom nastanú iba nepatrné zmeny oproti súčasnému grafikonu. ČTK o tom informoval hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Miloš Čikovský. Väčšou zmenou bude len zrušenie vlaku zo Zvolena do Budapešti, ktorý ako jediný zabezpečuje priame spojenie týchto miest.
Na zrušení vlaku sa podľa Čikovského dohodli slovenské a maďarské železnice. "Nahradený bude osobnými vlakmi v úseku Fiľakovo - Somosköújfalu a späť," poznamenal Čikovský. Zmeny v regionálnej doprave sa týkajú najmä časových posunov príchodov a odchodov vlakov, dodal.
Podnik pôvodne zvažoval, že optimalizáciu vlakových spojení, ktorá by mu ušetrila peniaze, uskutoční práve v júni. Neskôr však oznámil, že zmeny budú len kozmetické, čo potvrdilo aj ministerstvo dopravy, ktoré návrhy na úpravu cestovného poriadku schvaľuje.
Zmeny v železničných spojeniach sa stali v minulosti predmetom sporov. Železnice totiž chceli zrušiť minulý rok od decembra kvôli nedostatku peňazí asi 200 vlakov a ďalším 250 skrátiť trasu. O prácu mala prísť aj časť zamestnancov. Nakoniec sa však koaličné strany po diskusiách dohodli, že osobnému dopravcovi ZSSK pridajú financie.
Optimalizáciu chcel podnik uskutočniť aj v marci. Na rozdiel od decembrových zmien však chceli zrušiť už len 25 vlakov a nahradiť ich spojmi na iných tratiach. Aj to však odmietol premiér Robert Fico.
ZSSK je čiastočne závislá od štátnych dotácií na osobnú dopravu. Výraznejšie redukcie vlakových spojení na Slovensku nastali v roku 2003, keď sa zastavila doprava na viac ako dvadsiatke regionálnych osobných tratí.
Podnik pôvodne zvažoval, že optimalizáciu vlakových spojení, ktorá by mu ušetrila peniaze, uskutoční práve v júni. Neskôr však oznámil, že zmeny budú len kozmetické, čo potvrdilo aj ministerstvo dopravy, ktoré návrhy na úpravu cestovného poriadku schvaľuje.
Zmeny v železničných spojeniach sa stali v minulosti predmetom sporov. Železnice totiž chceli zrušiť minulý rok od decembra kvôli nedostatku peňazí asi 200 vlakov a ďalším 250 skrátiť trasu. O prácu mala prísť aj časť zamestnancov. Nakoniec sa však koaličné strany po diskusiách dohodli, že osobnému dopravcovi ZSSK pridajú financie.
Optimalizáciu chcel podnik uskutočniť aj v marci. Na rozdiel od decembrových zmien však chceli zrušiť už len 25 vlakov a nahradiť ich spojmi na iných tratiach. Aj to však odmietol premiér Robert Fico.
ZSSK je čiastočne závislá od štátnych dotácií na osobnú dopravu. Výraznejšie redukcie vlakových spojení na Slovensku nastali v roku 2003, keď sa zastavila doprava na viac ako dvadsiatke regionálnych osobných tratí.