Skorý nákup letnej dovolenky sa oplatí i rodinám s deťmi. Tie majú totiž špeciálne zľavy.
Ak máte presnú predstavu o tom, kde a v akom termíne chcete tráviť letnú dovolenku, oplatí sa vám kúpiť si ju v tzv. first moment.
Cestovné kancelárie
túto ponuku realizujú
už od začiatku januára,
no výhodný nákup letného
relaxu možno uskutočniť
vo väčšine prípadov do
konca marca či apríla.
First moment sa v posledných rokoch stal u Slovákov obľúbeným. Podľa slov Juraja Sliackeho z cestovnej kancelárie Hydrotour záujem oň vzrástol oproti minulému roku o celých 27 %. Jeho hlavnou devízou je nielen výrazne výhodnejšia cena celej dovolenky, ale aj dostupnosť celého produktu - teda dovolenkového pobytu. „Mnohí klienti si uvedomujú výhodu kúpiť si dovolenku hneď na začiatku predaja, pretože okrem finančnej úspory si môžu vyberať z celej ponuky - napr. hotel podľa svojich predstáv,“ vysvetľuje Mária Gallová z CK Satur.
Výhodou first moment je, že na rozdiel od last moment nie ste obmedzovaní limitovaným počtom hotelov či voľných izieb a môžete si skutočne vyberať. Nevýhodou však je, že ide o dlhodobejšie plánovanie dovolenky a môže sa stať, že na pobyt nebudete môcť nastúpiť. „Takéto riziko treba minimalizovať kompletným poistením, ktoré zahŕňa aj poistenie stornopoplatku,“ radí Sliacky.
Najväčšie zľavy získali tí, ktorí si letnú dovolenku zakúpili ešte v decembri, prípadne do konca januára. Tie sa vtedy pohybovali až do výšky 20%. Ak ste to však nestihli, ešte stále máte na výhodnú kúpu čas. Väčšina cestoviek má ponuku rozšírenú až do konca marca či apríla. V zásade však platí, čím neskôr, tým nižšia zľava. Okrem viac ako desaťpercentných zliav v tomto období, ponúkajú cestovky aj ďalšie výhody, ktoré sa už v last moment neobjavia - ako napr. dieťa platí len letenku, prípadne bonusové zľavy pre verných klientov, či zdarma doplatok na All Inclusive.
First moment sa v posledných rokoch stal u Slovákov obľúbeným. Podľa slov Juraja Sliackeho z cestovnej kancelárie Hydrotour záujem oň vzrástol oproti minulému roku o celých 27 %. Jeho hlavnou devízou je nielen výrazne výhodnejšia cena celej dovolenky, ale aj dostupnosť celého produktu - teda dovolenkového pobytu. „Mnohí klienti si uvedomujú výhodu kúpiť si dovolenku hneď na začiatku predaja, pretože okrem finančnej úspory si môžu vyberať z celej ponuky - napr. hotel podľa svojich predstáv,“ vysvetľuje Mária Gallová z CK Satur.
Nezabudnite na poistenie
Výhodou first moment je, že na rozdiel od last moment nie ste obmedzovaní limitovaným počtom hotelov či voľných izieb a môžete si skutočne vyberať. Nevýhodou však je, že ide o dlhodobejšie plánovanie dovolenky a môže sa stať, že na pobyt nebudete môcť nastúpiť. „Takéto riziko treba minimalizovať kompletným poistením, ktoré zahŕňa aj poistenie stornopoplatku,“ radí Sliacky.
Výška zliav
Najväčšie zľavy získali tí, ktorí si letnú dovolenku zakúpili ešte v decembri, prípadne do konca januára. Tie sa vtedy pohybovali až do výšky 20%. Ak ste to však nestihli, ešte stále máte na výhodnú kúpu čas. Väčšina cestoviek má ponuku rozšírenú až do konca marca či apríla. V zásade však platí, čím neskôr, tým nižšia zľava. Okrem viac ako desaťpercentných zliav v tomto období, ponúkajú cestovky aj ďalšie výhody, ktoré sa už v last moment neobjavia - ako napr. dieťa platí len letenku, prípadne bonusové zľavy pre verných klientov, či zdarma doplatok na All Inclusive.