Letisko M. R. Štefánika
BRATISLAVA - Ministerstvo hospodárstva navrhlo zaradiť bratislavské letisko M. R. Štefánika medzi takzvané strategické podniky.
Znamená to, že v budúcnosti by štát nemohol predať väčšinový balík akcií najväčšieho slovenského letiska. Bratislavské letisko po zrušenom predaji konzorciu TwoOne zostalo pod výlučnou kontrolou štátu.
Pripraviť návrh na zaradenie letiska medzi neprivatizovateľné strategické podniky uložila ministrovi hospodárstva vláda ešte vlani v decembri, keď zrušila jeho privatizáciu. Štát by si tak v ňom mal aj do budúcnosti ponechať najmenej 51 percent akcií. Návrh by najskôr mala prerokovať vláda, účinnosť by mal nadobudnúť po schválení v parlamente od júna 2007.
Väčšinový 66-percentný balík akcií letiskovej spoločnosti malo pôvodne vlani získať konzorcium TwoOne pod vedením rakúskeho letiska a finančnej skupiny Penta. Vláda Roberta Fica však pre nesplnenie jednej z odkladacích podmienok privatizácie od transakcie odstúpila. Minister dopravy Ľubomír Vážny v januári nevylúčil do budúcnosti bližšiu spoluprácu bratislavského letiska s viedenským aj prostredníctvom predaja menšinového podielu.
Bratislavské letisko vlani vybavilo rekordných 1,94 milióna pasažierov, čo oproti roku 2005 predstavovalo nárast o 41 percent. Štát ho chce do roku 2011 vybaviť novým terminálom za 2,6 až 3,5 miliardy korún. TwoOne plánovalo postaviť terminál o rok skôr a vložiť do neho 2,85 miliardy korún. Celkovo mali investície strategického partnera do roku 2010 dosiahnuť takmer 10 miliárd Sk.
Zákon o veľkej privatizácii z roku 1991 sa naposledy menil vlani. Vtedy sa zákaz privatizácie rozšíril o Národný žrebčín Topoľčianky. Privatizovať sa tiež nesmie napríklad železničná dopravná cesta alebo vodné toky.
Pripraviť návrh na zaradenie letiska medzi neprivatizovateľné strategické podniky uložila ministrovi hospodárstva vláda ešte vlani v decembri, keď zrušila jeho privatizáciu. Štát by si tak v ňom mal aj do budúcnosti ponechať najmenej 51 percent akcií. Návrh by najskôr mala prerokovať vláda, účinnosť by mal nadobudnúť po schválení v parlamente od júna 2007.
Väčšinový 66-percentný balík akcií letiskovej spoločnosti malo pôvodne vlani získať konzorcium TwoOne pod vedením rakúskeho letiska a finančnej skupiny Penta. Vláda Roberta Fica však pre nesplnenie jednej z odkladacích podmienok privatizácie od transakcie odstúpila. Minister dopravy Ľubomír Vážny v januári nevylúčil do budúcnosti bližšiu spoluprácu bratislavského letiska s viedenským aj prostredníctvom predaja menšinového podielu.
Bratislavské letisko vlani vybavilo rekordných 1,94 milióna pasažierov, čo oproti roku 2005 predstavovalo nárast o 41 percent. Štát ho chce do roku 2011 vybaviť novým terminálom za 2,6 až 3,5 miliardy korún. TwoOne plánovalo postaviť terminál o rok skôr a vložiť do neho 2,85 miliardy korún. Celkovo mali investície strategického partnera do roku 2010 dosiahnuť takmer 10 miliárd Sk.
Zákon o veľkej privatizácii z roku 1991 sa naposledy menil vlani. Vtedy sa zákaz privatizácie rozšíril o Národný žrebčín Topoľčianky. Privatizovať sa tiež nesmie napríklad železničná dopravná cesta alebo vodné toky.