Žilinské letisko
BRATISLAVA - Základné imanie žilinského letiska sa zvýši na 80 miliónov korún.
Rozhodla o tom dnes vláda na podnet ministerstva dopravy, ktoré tak chce riešiť zlú finančnú situáciu letiska. Základné imanie Letiskovej spoločnosti Žilina doteraz predstavovalo 1,26 milióna korún, pričom strata letiska bola v predchádzajúcom roku niekoľkonásobne vyššia.
Žilinské letisko má regionálny význam. Cestujúci na ňom môžu využiť jednu pravidelnú linku do Prahy, okrem toho ho využívajú športoví letci, armáda a súkromné firmy. O akcie spoločnosti sa delí štát, samospráva Žilinského kraja a mesto Žilina. Po zvýšení základného imania však podiel štátu výrazne stúpne.
Podľa ministerstva dopravy zaznamenalo vlani letisko stratu 9,5 milióna korún a dostalo sa tak do rizika vyhlásenia konkurzu. V novembri tohto roka dosiahla celková účtovná strata 15 miliónov korún, uviedlo ministerstvo.
Kabinet dnes tiež potvrdil formálne zrušenie privatizácie bratislavského letiska, ktoré predchádzajúci kabinet chcel predať konzorciu TwoOne zloženého z finančnej skupiny Penta, viedenského letiska a rakúskej Raiffeisen ZentralBank. Vláda zaviazala ministra hospodárstva, aby predložil zákon, ktorým by sa letisko zaradilo medzi takzvané strategické podniky. V tých by si mal štát podržať 51 percent akcií. Okrem toho odporučila Fondu národného majetku, aby 66 percent akcií letiska previedol na ministerstvo dopravy.
Žilinské letisko má regionálny význam. Cestujúci na ňom môžu využiť jednu pravidelnú linku do Prahy, okrem toho ho využívajú športoví letci, armáda a súkromné firmy. O akcie spoločnosti sa delí štát, samospráva Žilinského kraja a mesto Žilina. Po zvýšení základného imania však podiel štátu výrazne stúpne.
Podľa ministerstva dopravy zaznamenalo vlani letisko stratu 9,5 milióna korún a dostalo sa tak do rizika vyhlásenia konkurzu. V novembri tohto roka dosiahla celková účtovná strata 15 miliónov korún, uviedlo ministerstvo.
Kabinet dnes tiež potvrdil formálne zrušenie privatizácie bratislavského letiska, ktoré predchádzajúci kabinet chcel predať konzorciu TwoOne zloženého z finančnej skupiny Penta, viedenského letiska a rakúskej Raiffeisen ZentralBank. Vláda zaviazala ministra hospodárstva, aby predložil zákon, ktorým by sa letisko zaradilo medzi takzvané strategické podniky. V tých by si mal štát podržať 51 percent akcií. Okrem toho odporučila Fondu národného majetku, aby 66 percent akcií letiska previedol na ministerstvo dopravy.