Nedeľa22. december 2024, meniny má Adela, zajtra Nadežda, Naďa

„Cvičná banka 2“ pomáha zvyšovať finančnú gramotnosť Slovákov

Cvičná banka 2 Zobraziť galériu (3)
Cvičná banka 2 (Zdroj: Nadácia Slovenskej sporiteľne)

Podľa prieskumu Slovenskej sporiteľne viac ako dve tretiny opýtaných Slovákov cíti potrebu zlepšiť si svoje vedomosti vo finančnej oblasti*. Pritom 70 % dospelých je presvedčených, že úloha bánk je v tomto vzdelávacom procese dôležitá. Aj preto Nadácia Slovenskej sporiteľne prináša nový e-learningový projekt, ktorého cieľom je zábavnou formou priblížiť ľuďom bankové produkty.

Vďaka projektu sa interaktívnou formou naučia nie len rozumne riadiť svoje financie, ako aj to, ktoré produkty banky sú pre nich najvýhodnejšie. „Cvičná banka 2“ je voľne dostupná na webstránke http://www.nadaciaslsp.sk/cvicna-banka/skolenie/.

„O nevyhnutnej potrebe zvyšovať finančnú gramotnosť vieme a prieskum, ktorý naša banka realizovala, to aj potvrdil. Preto sme sa rozhodli pre ďalší projekt, ktorým pomôžeme zvýšiť informovanosť o svete financií pre  ľudí všetkých vekových kategórií,“ povedala Marta Krejcarová, riaditeľka komunikácie a sponzoringu Slovenskej sporiteľne.

Prvá časť - vzdelávanie a testy
Na začiatku e-learningu je na fiktívnej rodine a jej praktických skúsenostiach vysvetlené, ako môžu bankové produkty uľahčiť život človeka. Naopak, na ďalších situáciách v rodine sa poukazuje na nesprávne využívanie bankových produktov, ktorému by sa mali ľudia vyvarovať. V Cvičnej banke 2 sú vysvetlené pojmy: bežný účet, platobná karta, kreditná karta, internetbanking, sporiaci účet, terminovaný vklad, úrok, spotrebný úver a hypotéka.

Druhá časť – klient v úlohe bankového poradcu
V druhej časti e-learningu po absolvovaní školenia a testov prichádza do banky postupne desať klientov s rôznymi potrebami. Úlohou je ponúknuť im správny produkt, a tiež na základe rôznych informácií aj ďalšiu službu, ktorá bude pre klienta výhodnejšia ako v konkurenčnej banke.

Tretia časť - platby cez internetbanking
Tretia časť Cvičnej banky 2 je užitočným doplnkom hlavne pre ľudí, ktorí nemajú skúsenosti s platbami cez inetrenetbanking. Vďaka realizácii simulovanej platby si môžu vyskúšať ako uhradiť šek či faktúru.

Nadácia Slovenskej sporiteľne sa dlhodobo venuje podpore vzdelávania v oblasti finančnej gramotnosti. V roku 2012 pokračovala v úspešných projektoch Myslím ekonomicky, Poznaj svoje peniaze, Cena Nadácie Slovenskej sporiteľne na Štúrovom pere, priniesla unikátnu výstavu pre deti O troch centoch. Okrem toho vo februári spustila on-line Hru Milión, ktorú si vyskúšalo už vyše 20 000 ľudí.

* Prieskum zrealizovala pre Slovenskú sporiteľňu spoločnosť IMAS International počas augusta a septembra 2012 prostredníctvom telefonických rozhovorov na celkovej vzorke 510 respondentov vo veku nad 15 rokov.

-reklamná správa-

Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu