BRATISLAVA - Európska komisia si posvietila na výstavbu diaľnic. Okrem kartelu stavebných firiem nám vyčítala aj nesprávne kritérium v rámci vyhodnocovania ponúk pri verejných súťažiach. Rozhodovali totiž aj minulé skúsenosti pri stavbe diaľnic, čo je v Európskej únii neprípustné. Predošlé vedenie rezortu dopravy problém neriešilo a ohrozilo tak prísun desiatok miliárd z fondov EÚ!
Predchádzajúce vedenie ministerstva dopravy v prvom štádiu totiž neuspokojivo reagovalo na zdvihnutý prst Európskej komisie (EK), že kritériom vyhodnocovania
pri výstavbe diaľnic nemôžu byť referencie. Tento problém pripustil aj hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Marcel Jánošík. Výsledkom
bolo, že väčšinu zákaziek získavali tie isté firmy, pričom šesť z nich dokonca
uzavrelo aj kartelovú dohodu. Hrozil nám nielen škandál a konanie pred Európskym
súdnym dvorom, ale aj zastavenie kohútika desiatok miliárd korún z EÚ
na diaľnice!
Problém vyplával na povrch pri výstavbe úseku D3 pri Žiline Strážov - Hričovské Podhradie, kde zvíťazilo konzorcium na čele s Doprastavom. Práve tu rozhodovali aj predchádzajúce skúsenosti. Podľa Jánošíka má byť celý úsek prefinancovaný z európskych peňazí a máme dostať zhruba päť miliárd korún. Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) včera reagoval na výčitky EK a môže zrušiť súťaže, pri ktorých boli minulé skúsenosti kritériom vyhodnocovania, čo by malo EÚ stačiť.
Problém vyplával na povrch pri výstavbe úseku D3 pri Žiline Strážov - Hričovské Podhradie, kde zvíťazilo konzorcium na čele s Doprastavom. Práve tu rozhodovali aj predchádzajúce skúsenosti. Podľa Jánošíka má byť celý úsek prefinancovaný z európskych peňazí a máme dostať zhruba päť miliárd korún. Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) včera reagoval na výčitky EK a môže zrušiť súťaže, pri ktorých boli minulé skúsenosti kritériom vyhodnocovania, čo by malo EÚ stačiť.