BRATISLAVA - Na propagáciu Slovenska v poľskom hlavnom meste počas konania Majstrovstiev Európy (ME) vo futbale vynaloží Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR) 5 tis. eur. Toľko totiž stáli reklamné spoty vo varšavskom metre a v autobusoch tamojšej mestskej hromadnej dopravy.
Celkovo bude počas troch týždňov odvysielaných 1 095 spotov. Denne by pritom kampaň podľa SACR mala zasiahnuť približne 1,5 mil. cestujúcich z radov Poliakov, ako aj návštevníkov majstrovstiev. Dôvodom nízkej ceny je podľa manažérky SACR pre komunikáciu a PR aktivity Zuzany Nemcovej prítomnosť zahraničného zastúpenia SACR v Poľsku. "Práve jeho zásluhou vieme vyrokovať takéto priaznivé ceny," uviedla Nemcová.
Majstrovstvá Európy sa v tomto rokujú konajú v Poľsku a na Ukrajine. SACR sa však podľa Nemcovej rozhodla zamerať len na nášho severného suseda, keďže po Českej republike je to práve Poľsko, odkiaľ prichádza na Slovensko najviac turistov. "Ukrajina sa v počte turistov umiestňuje na deviatom až desiatom mieste," vysvetlila Nemcová.
Propagačné spoty vo varšavskom metre a hromadnej doprave pozývajú na návštevu Košíc, ktoré bude v roku 2013 európskym hlavným mestom kultúry, UNESCO pamiatok na Spiši, hlavného mesta, aquaparkov a vínnych ciest. Zároveň bude SACR v Poľsku propagovať aj leteckú linku z Varšavy a Gdaňska do Popradu a národný portál cestovného ruchu s podrobnými turistickými informáciami zo Slovenska. Kampaň počas majstrovstiev Európy je súčasťou letnej kampane agentúry na poľskom trhu cestovného ruchu.