BRATISLAVA - Bratislavský závod nemeckej automobilky Volkswagen má podľa Hospodárskych novín (HN) problémy s chybnými motormi, ktoré odoberá z fabriky Audi Motor v maďarskom Györi.
S odvolaním sa nemenované zdroje denník napísal, že zlý kľukový hriadeľ a praskajúce rúrky má najmenej dvetisíc nových áut. Automobilka problémy popiera, hromadenie áut v závode odôvodnila zmenou spôsobu dopravy.
Tri od seba nezávislé zdroje HN vraj potvrdili, že chybné autá čakajú na opravu. Problém sa má týkať modelov Toureg a Polo, ako aj áut Audi Q7. Osemsto problémových áut by malo byť v areáli závodu, viac ako tisícka odišla k distribútorom, tvrdí denník. Podľa iného zdroja chybný kľukový hriadeľ, ktorý v aute ovláda ventily a mechaniku motora, má údajne až 5000 vozidiel.
Volkswagen problémy s kvalitou áut odmietol. "Občas sa stanú chyby, ale ide o bežné záležitosti. Žiadne tisíce ani stovky áut," povedal člen predstavenstva Volkswagen Slovakia Jaroslav Holeček.
Hromadenie áut v závode odôvodnil zmenou spôsobu prepravy nových áut do priemyselného parku v neďalekom Lozorne, odkiaľ sa distribuujú do celej Európy. "Autá, ktoré teraz vyrábame, sú veľké a železničné vagóny nášho nemeckého prepravcu sú pre ne priúzke. Často dochádzalo k ich poškodeniu," poznamenal Holeček. Volkswagen v Bratislave vyrába tisíc áut denne a počas sviatkov a víkendov, keď nemôžu jazdiť kamióny, musia vraj vozidlá zostať a areáli automobilky.
Tri od seba nezávislé zdroje HN vraj potvrdili, že chybné autá čakajú na opravu. Problém sa má týkať modelov Toureg a Polo, ako aj áut Audi Q7. Osemsto problémových áut by malo byť v areáli závodu, viac ako tisícka odišla k distribútorom, tvrdí denník. Podľa iného zdroja chybný kľukový hriadeľ, ktorý v aute ovláda ventily a mechaniku motora, má údajne až 5000 vozidiel.
Volkswagen problémy s kvalitou áut odmietol. "Občas sa stanú chyby, ale ide o bežné záležitosti. Žiadne tisíce ani stovky áut," povedal člen predstavenstva Volkswagen Slovakia Jaroslav Holeček.
Hromadenie áut v závode odôvodnil zmenou spôsobu prepravy nových áut do priemyselného parku v neďalekom Lozorne, odkiaľ sa distribuujú do celej Európy. "Autá, ktoré teraz vyrábame, sú veľké a železničné vagóny nášho nemeckého prepravcu sú pre ne priúzke. Často dochádzalo k ich poškodeniu," poznamenal Holeček. Volkswagen v Bratislave vyrába tisíc áut denne a počas sviatkov a víkendov, keď nemôžu jazdiť kamióny, musia vraj vozidlá zostať a areáli automobilky.