BRATISLAVA - Stavebné práce na modernizácii železničného úseku Piešťany - Nové Mesto nad Váhom by sa mali začať v apríli tohto roka. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) už totiž po niekoľkých neúspešných súťažiach podpísali v pondelok zmluvu na výkon modernizačných prác so združením vedeným bratislavskou firmou Doprastav.
Ako pre agentúru SITA uviedol riaditeľ odboru zahraničnej pomoci ŽSR Miroslav Matúšek, ďalšími členmi konzorcia sú firmy ŽS Brno, Subterra, a.s. Praha a Alpine Slovakia, a.s. Bratislava. Ako ďalej dodal, náklady na stavbu sú rozpočtované na vyše 3,5 mld. Sk, z Kohézneho fondu sa bude financovať 66 %, zvyšok pripadá na štátny rozpočet.
Uvedený úsek v dĺžke 19,98 kilometra sa mal začať pôvodne modernizovať v druhej polovici minulého roka. Aj napriek tomu odhadujú ŽSR ukončenie modernizačných prác na rok 2008. "Zrušené súťaže a následné posunutie začiatku prác neovplyvnia sľúbený prísun financií z Európskej únie," skonštatoval Matúšek s tým, že zástupcovia Európskej komisie veľmi pozorne kontrolujú celý priebeh čerpania prostriedkov z Európskej únie. Ako ďalej informoval riaditeľ investorského odboru na železniciach Marián Urbánek, súťaž na výkon stavebného dozoru pre tento úsek zatiaľ nie je ukončená.
Trať určená na modernizáciu je súčasťou približne 53-kilometrového úseku Trnava - Nové Mesto nad Váhom, ktorý predstavuje jeden z úsekov V. železničného eurokoridoru prechádzajúceho cez Slovensko. Slovenská vetva koridoru je dlhá 536,2 kilometra a zahŕňa železničnú trať z Bratislavy cez Žilinu a Košice až po Čiernu nad Tisou a končí pri štátnej hranici s Ukrajinou. Celkové náklady na modernizáciu slovenskej vetvy eurokoridoru odhadujú ŽSR na zhruba 2 mld. eur, čo je približne 74,78 mld. Sk. Celá trať od Bratislavy až po Košice by sa mohla zmodernizovať do roka 2020, závisieť to však podľa Urbánka bude predovšetkým od finančných možností.
Trať určená na modernizáciu je súčasťou približne 53-kilometrového úseku Trnava - Nové Mesto nad Váhom, ktorý predstavuje jeden z úsekov V. železničného eurokoridoru prechádzajúceho cez Slovensko. Slovenská vetva koridoru je dlhá 536,2 kilometra a zahŕňa železničnú trať z Bratislavy cez Žilinu a Košice až po Čiernu nad Tisou a končí pri štátnej hranici s Ukrajinou. Celkové náklady na modernizáciu slovenskej vetvy eurokoridoru odhadujú ŽSR na zhruba 2 mld. eur, čo je približne 74,78 mld. Sk. Celá trať od Bratislavy až po Košice by sa mohla zmodernizovať do roka 2020, závisieť to však podľa Urbánka bude predovšetkým od finančných možností.