BRATISLAVA - Reklama tabakových výrobkov sa od začiatku marca sprísni. Od 1. marca sa totiž začne uplatňovať ustanovenie zákona o reklame, ktorým sa zakazuje reklama tabakového výrobku uvádzaním ochrannej známky, emblému, názvu alebo iného výrazného znaku tabakového výrobku, okrem ich uvádzania na miestach predaja týchto výrobkov.
Šíriteľovi takejto reklamy hrozí pokuta do 2 mil. Sk. Novelu zákona o reklame, ktorá upravuje takýto zákaz reklamy tabakových výrobkov, schválil parlament koncom októbra minulého roka.
Uvedený zakázaný spôsob reklamy sa podľa zákona nevzťahuje na tovary alebo služby, ktoré používajú podobnú ochrannú známku alebo rovnaký alebo podobný názov ako tabakové výrobky. Podmienkou však je, aby predaj takýchto výrobkov nesúvisel s predajom tabakových výrobkov a tieto výrobky boli uvedené na trh pred 1. marcom tohto roka. Vyhotovenie, vyobrazenie alebo spôsob použitia ochrannej známky alebo názvu týchto výrobkov alebo služieb musí byť súčasne jasne odlíšiteľný od ochrannej známky alebo názvu tabakových výrobkov.
Uvedený zakázaný spôsob reklamy sa podľa zákona nevzťahuje na tovary alebo služby, ktoré používajú podobnú ochrannú známku alebo rovnaký alebo podobný názov ako tabakové výrobky. Podmienkou však je, aby predaj takýchto výrobkov nesúvisel s predajom tabakových výrobkov a tieto výrobky boli uvedené na trh pred 1. marcom tohto roka. Vyhotovenie, vyobrazenie alebo spôsob použitia ochrannej známky alebo názvu týchto výrobkov alebo služieb musí byť súčasne jasne odlíšiteľný od ochrannej známky alebo názvu tabakových výrobkov.