Mission: Impossible III
V priebehu natáčania seriálu Stratený a Alias si J.J. Abrams vytvoril svoj vlastný vyzuálny
Štýl. Vzhľadom k tomu, že všetky diania pramenia z jeho veľmi prirodzene vykreslených postáv, uprednostňuje pred štylizovanými, spomalenými a freneticky zostrihanými akčnými scénami, prirodzený a realistický prístup.
Prenesením Abramsového charakteristického akčného štýlu na strieborné plátno bol poverený legendárny režisér akčných sekvencii Vic Armstrong. „Všetky začiatočné diskusie s J.J.om sa týkajú štýlu,“ zdôrazňuje Armstrong. „J.J. sa chcel na akčných sekvenciách podpísať – a mojou úlohou je skopírovať v týchto pasážach obecný štýl režiséra. Potrebujete bezšvový prechod medzi akciami a zbytkom filmu – po celú dobu sa pohybujete v jednom svete. Akonáhle sa nám podarilo vytvoriť toto prelínanie, začal som podrobne skúmať akčné scény a zisťovať, čo bude treba spraviť.“
Aby dokázal všetky komplikované akčné sekvencie poriadne naplánovať, využíval Abrams naplno technológie, ktoré mu umožnili vytvoriť zjednodušenú počítačovú simuláciu nadchádzajúcich scén. Vďaka tomu mohli jednotlivé oddelenia zistiť, čo bude ktorá scéna vyžadovať, a správne sa pripraviť. A až potom začala samotná realizácia scén. Jednou z nich bola aj sekvencia na moste. „Je v nej veľa áut, s ktorými musíte urobiť v reáli to, čo vidíte na obrazovke, čo si vyžaduje rôzne špeciálne úpravy. Väčšinu z nich riadi kaskadér, takže v nich musí byť pevná výstuha,“ vysvetľuje koordinátor špeciálnych efektou Dan Sudick. „Potom musíme vymyslieť, ako autá ku všetkým tým otočkám, kotúľom a výbuchom prinútiť. Niekedy trvá natočenie niekoľkominutovej sekvencie celé týždne.“
Filmový veterán Armstrong, ktorý sa tomuto povolaniu venuje už cez 40 rokov, sa s Cruisom stretol už pri natáčaní veľkofilmu Vojna svetov, preto pre neho nebolo prekvapenie, že sa herec vrhá do všetkých kaskadérskych kúskov s veľkým nadšením sám. „Považujem to za súčasť hereckej profesie,“ vraví Cruise. „Nemusíte sa vystavovať prehnaným rizikám, ale pokiaľ si dokážete nejaký kaskadérsky kúsok nacvičiť a potom scéne dodať na realistickosti tým, že ju sám zahráte, potom je to pre publikum, ktoré si môže povedať „Wow, to je naozaj on!“, o poznanie väčší zážitok.“
Prenesením Abramsového charakteristického akčného štýlu na strieborné plátno bol poverený legendárny režisér akčných sekvencii Vic Armstrong. „Všetky začiatočné diskusie s J.J.om sa týkajú štýlu,“ zdôrazňuje Armstrong. „J.J. sa chcel na akčných sekvenciách podpísať – a mojou úlohou je skopírovať v týchto pasážach obecný štýl režiséra. Potrebujete bezšvový prechod medzi akciami a zbytkom filmu – po celú dobu sa pohybujete v jednom svete. Akonáhle sa nám podarilo vytvoriť toto prelínanie, začal som podrobne skúmať akčné scény a zisťovať, čo bude treba spraviť.“
Aby dokázal všetky komplikované akčné sekvencie poriadne naplánovať, využíval Abrams naplno technológie, ktoré mu umožnili vytvoriť zjednodušenú počítačovú simuláciu nadchádzajúcich scén. Vďaka tomu mohli jednotlivé oddelenia zistiť, čo bude ktorá scéna vyžadovať, a správne sa pripraviť. A až potom začala samotná realizácia scén. Jednou z nich bola aj sekvencia na moste. „Je v nej veľa áut, s ktorými musíte urobiť v reáli to, čo vidíte na obrazovke, čo si vyžaduje rôzne špeciálne úpravy. Väčšinu z nich riadi kaskadér, takže v nich musí byť pevná výstuha,“ vysvetľuje koordinátor špeciálnych efektou Dan Sudick. „Potom musíme vymyslieť, ako autá ku všetkým tým otočkám, kotúľom a výbuchom prinútiť. Niekedy trvá natočenie niekoľkominutovej sekvencie celé týždne.“
Filmový veterán Armstrong, ktorý sa tomuto povolaniu venuje už cez 40 rokov, sa s Cruisom stretol už pri natáčaní veľkofilmu Vojna svetov, preto pre neho nebolo prekvapenie, že sa herec vrhá do všetkých kaskadérskych kúskov s veľkým nadšením sám. „Považujem to za súčasť hereckej profesie,“ vraví Cruise. „Nemusíte sa vystavovať prehnaným rizikám, ale pokiaľ si dokážete nejaký kaskadérsky kúsok nacvičiť a potom scéne dodať na realistickosti tým, že ju sám zahráte, potom je to pre publikum, ktoré si môže povedať „Wow, to je naozaj on!“, o poznanie väčší zážitok.“