BRATISLAVA - Slovensko bude mať počas 61. ročníka MFF v Cannes zastúpenie na filmovom trhu Marché du Film, v sekcii Quinzaine des Réalisateurs/Directors' Fortnight a v projekte Producers on the Move. Naši tvorcovia predstavia na prestížnom festivale najmä dokumentárnu tvorbu.
Slovenský film dostane priestor v rámci medzinárodného filmového trhu Marché du Film po piaty raz. Zahraničných filmových profesionálov budú v prezentačnom stánku informovať o novinkách a dianí v slovenskej audiovízii. K dispozícii budú mať slovenské filmy na DVD, materiály k filmom, informácie o projektoch vo vývoji a výrobe alebo publikácie v angličtine.
V česko-slovenskom pavilóne predstavia i nový katalóg Slovak Films 2006 - 2008. V sekcii Quinzaine des Réalisateurs/Directors' Fortnight uvedú dokument Slepé lásky v réžii Juraja Lehotského. Stane sa tak prvým slovenským filmom uvedeným na MFF v Cannes po 37 rokoch.
Slepé lásky budú mať na festivale medzinárodnú premiéru a pôjde o jediný dokument v uvedenej sekcii. "Možno ocenili niečo, čo je iné a tak často sa nevidí, v každom prípade je úžasné, že si nás všimli. Cítim, že film majú ľudia na Slovensku radi, a teším sa, že ho uvidí aj zahraničný divák," povedal Lehotský.
V Cannes sa bude môcť osobne prezentovať i producent filmu Marko Škop. V projekte Producers on the Move bude mať Slovensko zastúpenie po druhý raz. Marko Škop zo spoločnosti Artileria bude jedným z 22 účastníkov medzinárodného výberu mladých perspektívnych producentov.
Projekt Producers on the Move sa zameriava na prezentáciu vybraného perspektívneho producenta z každej členskej krajiny organizácie European Film Promotion.