PARÍŽ - Takmer každý desiaty Francúz pije alkohol nad mieru, pri nehodách, na ktorých má podiel alkohol, umiera denne päť ľudí a na nápravu následkov konzumácie alkoholu musí štát vynaložiť 17 miliárd eur (646 miliárd korún) ročne.
Tieto údaje obsahuje správa, ktorú dnes predkložil
francúzskemu ministerstvu zdravotníctva Hervé
Chabalier, ktorý žiada, aby sa z boja proti alkoholu stala národná
priorita, ako sa ňou nedávno stal boj proti fajčeniu.
Správa uvádza, že alkohol nadmerne konzumuje päť miliónov
Francúzov, pritom dva milióny sú na alkohole priamo závislí.
Podľa expertov, na ktorých sa autor odvoláva, je alkohol každoročne priamo
zodpovedný za smrť 23.000 ľudí. Toto číslo sa zvyšuje na 45.000,
keď sa rátajú aj úmrtia pri nehodách nebo násilnostiach, na
ktorých má alkohol podiel. Alkohol je tiež najčastejšou príčinou
úmrtia mladistvých.
Starostlivosť o ľudí postihnutých alkoholizmom je nedostatočná, v
nemocniciach chýba špecializovaný personál a počet lôžok na
špecializovaných oddeleniach zďaleka nestačí, uvádza sa ďalej v
správe.
Podľa štatistík vypil v roku 2000 každý Francúz priemerne 56 litrov vína, 38 litrov piva a 2,4 litrov tvrdého alkoholu. Vláda pred niekoľkými rokmi zintenzívnila boj proti alkoholu za volantom v rámci kampane zameranej na zníženie nehodovosti na cestách. Nezdá sa však, že by sa schyľovalo k radikálnemu zdraženiu alkoholických nápojov, ako to bolo v prípade tabakových výrobkov, kde toto zdraženie prispelo k zníženiu spotreby. Alkohol vo Francúzsku znamená zdroj príjmov pre veľký počet ľudí, či už ide o vinárov, obchodníkov alebo majiteľov reštaurácií, takže výrazné zdraženie by vyvolalo sociálne problémy. "Hrozí nebezpečenstvo, že Chabalierova správa vyvolá len povzdychy a sarkazmus, obzvlášť v dobe, keď je v plnom prúde ofenzíva nového beaujolais," napísal denník Le Parisien.
Podľa štatistík vypil v roku 2000 každý Francúz priemerne 56 litrov vína, 38 litrov piva a 2,4 litrov tvrdého alkoholu. Vláda pred niekoľkými rokmi zintenzívnila boj proti alkoholu za volantom v rámci kampane zameranej na zníženie nehodovosti na cestách. Nezdá sa však, že by sa schyľovalo k radikálnemu zdraženiu alkoholických nápojov, ako to bolo v prípade tabakových výrobkov, kde toto zdraženie prispelo k zníženiu spotreby. Alkohol vo Francúzsku znamená zdroj príjmov pre veľký počet ľudí, či už ide o vinárov, obchodníkov alebo majiteľov reštaurácií, takže výrazné zdraženie by vyvolalo sociálne problémy. "Hrozí nebezpečenstvo, že Chabalierova správa vyvolá len povzdychy a sarkazmus, obzvlášť v dobe, keď je v plnom prúde ofenzíva nového beaujolais," napísal denník Le Parisien.