BRATISLAVA - Spoločnosti Slovak Telekom a T-Mobile Slovensko pomôžu zákazníkom v oblastiach poškodených nedávnymi povodňami viacerými spôsobmi. Popri priamej finančnej pomoci umožnia výmenu poškodených zariadení alebo odpustia mesačné poplatky za využívané služby.
Po takmer týždennej intenzívnej práci na opätovnom sprevádzkovaní a dosiahnutí plnej kapacity pevnej siete pristúpi spoločnosť Slovak Telekom k výrazným formám pomoci zákazníkom v postihnutých oblastiach Slovenska.
Kompenzácie pre zákazníkov so službami značky T-Com
Zákazníci využívajúci služby pod značkou T-Com (služby pevnej siete) budú môcť využiť v období od 14. júna do 15. júla 2010 viaceré formy pomoci:
1. výmenu poškodeného hardvéru – zákazník si bude môcť bezplatne vymeniť svoje poškodené zariadenia ako napríklad telefónny prístroj pevnej linky, modem, router, set-top-box; cieľom je zákazníkovi ponúknuť funkčný model hardvéru, aby mohol opätovne využívať služby a komunikovať so svojimi blízkymi
2. odpustenie dvoch mesačných poplatkov za využívané služby – v najbližších dvoch mesiacoch nebudú zákazníkom účtované mesačné poplatky za volacie programy pevných liniek, Magio internet, Magio TV, Magio Sat, HBO či Magio internet Security. Ak chce zákazník využiť ponúkanú pomoc a uplatniť si odpustenie poplatkov za mesiace máj a jún, je potrebné, aby osobne navštívil ktorékoľvek T-Centrum do 25. júna 2010. Ak navštívi T-Centrum po tomto termíne, budú mu odpustené poplatky za mesiace jún a júl.
V oboch prípadoch je potrebné, aby sa zákazník preukázal občianskym preukazom alebo náhradným dokladom a jedným z troch dokumentov potvrdzujúcich poškodenie domácnosti:
- potvrdenie o poskytnutí špeciálnej vládnej pomoci
- potvrdenie z poisťovne
- potvrdenie od primátora mesta resp. starostu obce.
Okrem toho, ak zákazník pri povodniach utrpel škody, v dôsledku ktorých nemôže užívať poškodenú nehnuteľnosť alebo ju môže užívať len v obmedzenom rozsahu, Slovak Telekom mu umožní zrušiť poskytované služby bez uplatnenia nároku na zmluvnú pokutu. V tomto prípade sa preukáže dokladom od poisťovne o úplnom zničení domu alebo potvrdením z obecného úradu o trvalej neobývateľnosti domu.
Uvedené formy pomoci si môžu uplatniť fyzické osoby a fyzické osoby - podnikatelia.
Kompenzácie pre zákazníkov T-Mobilu
Pri zmierňovaní následkov povodní pomôže svojim zákazníkom v postihnutých oblastiach aj T-Mobile, a to dvojakým spôsobom:
- zákazníkom fakturovaných služieb budú odpustené dva mesačné poplatky
- zákazníkom Easy a Fix bude pripísaný kredit vo výške 9 eur.
Termín začiatku a doba poskytovania tejto formy pomoci zákazníkom T-Mobilu ako aj bližšie informácie budú zverejnené v najbližších dňoch.
Priama finančná pomoc 30-tisíc eur
Ďalšou formou pomoci bude priamo finančná suma poukázaná každou spoločnosťou, a to prostredníctvom svojich nadačných fondov na zbierku organizovanú neziskovou organizáciou Človek v ohrození.
Nadačný fond Slovak Telekom i Nadačný fond T-Mobile Slovensko poukážu po 15-tisíc eur a spoločne tak venujú na účely zbierky priamu finančnú pomoc v sume 30-tisíc eur.
Zamestnanci si pomáhajú navzájom a spríjemnia deťom toto leto
Zamestnanci oboch spoločností sa môžu zapojiť do internej zbierky, ktorej financie budú poukázané na detský letný tábor pre deti z rodín, ktoré boli postihnuté záplavami. Organizuje ho Business Leaders Forum v rámci projektu Dobrá krajina.
Prevádzkovanie zbierok v mobilnej sieti
Spoločnosť T-Mobile Slovensko navyše už celý týždeň umožňuje pomôcť aj ostatným obyvateľom Slovenska prostredníctvom prevádzkovania zbierok v spolupráci s Nadáciou TV JOJ, občianskym združením Človek v ohrození či Slovenskou katolíckou charitou.
Zákazník môže prispieť zaslaním SMS správy z mobilného telefónu sumou 1 alebo 2 eurá v závislosti od zbierky na pomoc obetiam povodní.