Ahold Retail Slovakia urobil ďalší významný krok k ochrane životného prostredia. Vo svojich maloobchodných sieťach Hypernova zaviedol ekologické papierové tašky. Už čoskoro budú môcť zákazníci pri väčších nákupoch využívať aj rozkladateľné papierové škatule. Ahold tak pokračuje v ekologických aktivitách, ktoré začal, keď ako prvá maloobchodná spoločnosť na Slovensku zrušil bezplatné rozdávanie igelitových tašiek. Ich spotreba odvtedy poklesla asi o polovicu. Ako priznala hovorkyňa spoločnosti, rovnaký efekt si teraz sľubujú aj od zavedenia papierových tašiek a škatúľ.
Od vlaňajšieho decembra, kedy Ahold začal ponúkať papierové tašky, si ich zakúpilo už vyše 13 300 ľudí. „Chceme dať naším zákazníkom možnosť urobiť viac pre životné prostredie,” vysvetlila D. Chovancová-Stanková. Za každých 30 eur dostanú jednu papierovú tašku zdarma. Ďalším krokom bude zavedenie rozkladateľných papierových škatúľ s nosnosťou 30 kilogramov, v ktorej si ľahšie odnesú objemné nákupy.
„Ochrana životného prostredia je jeden z pilierov stratégie spoločenskej zodpovednosti Aholdu,” zdôraznila D. Chovancová-Stanková. „Realizujeme projekt na podporu šetrenia elektriny, ktorého cieľom je zredukovať energetickú náročnosť našich prevádzok najmenej o desať percent.” V rámci tejto iniciatívy Ahold začal vybavovať svoje hypermarkety účinnejšími chladiarenskými zariadeniami so zníženou spotrebou energie, prekrývať mraziarenské boxy krytmi a zavádzať úspornejšie osvetlenie.
Významným ekologickým opatrením bolo aj zavedenie elektronických letákov. Na ich výrobu ročne padlo takmer 23 000 dospelých smrekov. Ahold sa rozhodol motivovať zákazníkov k tomu, aby uprednostňovali elektronickú formu pred papierovými letákmi a šetrili tak lesné bohatstvo Slovenska. „Chceme podnikať efektívne, ale nie na úkor životného prostredia,” uzavrela D. Chovancová-Stanková.