(Zdroj: SITA)
BRATISLAVA - V súvislosti s cestovaním vyhľadáva najviac užívateľov internetu cestovné poriadky (94 %), mapy miest (92 %) a informácie o počasí (92 %). Vyplýva to z výsledkov internetového prieskumu, ktorý agentúra TNS SK realizovala v júni tohto roku na vzorke 1 190 užívateľov internetu.
Ako ďalej vyplýva z výsledkov, 84 % užívateľov vyhľadáva turistické informácie o krajinách a 75 % užívateľov hľadá informácie o ubytovaní. "Naopak, relatívne najmenej užívateľov internetu vyhľadáva informácie o cestovnom poistení (46 %) a motoristické informácie (47 %)," uviedla agentúra v správe k výskumu.
Informácie o cestovaní vyhľadávajú užívatelia internetu najčastejšie cez niektorý z vyhľadávacích portálov (71 %). Špecializované cestovné portály využíva 41 % a stránky cestovných kancelárií 39 % z nich. "Najmenej sú pri vyhľadávaní cestovných informácií využívané podstránky, teda sekcie zamerané na cestovanie, ktoré sú umiestnené v rámci portálov," uvádza sa v správe z výskumu.
Za posledný rok využilo možnosť nákupu alebo rezervácie niektorého z produktov cestovného ruchu cez internet 45 % internetovej populácie. Najčastejšie sa realizujú on-line nákupy a rezervácie ubytovania (27 %), leteniek (23 %) a cestovných lístkov (20 %). Najväčšou výhodou nákupov a rezervácií cestovných produktov a služieb cez internet je podľa respondentov porovnávanie viacerých ponúk, pohodlný výber a úspora času.
Informácie o cestovaní vyhľadávajú užívatelia internetu najčastejšie cez niektorý z vyhľadávacích portálov (71 %). Špecializované cestovné portály využíva 41 % a stránky cestovných kancelárií 39 % z nich. "Najmenej sú pri vyhľadávaní cestovných informácií využívané podstránky, teda sekcie zamerané na cestovanie, ktoré sú umiestnené v rámci portálov," uvádza sa v správe z výskumu.
Za posledný rok využilo možnosť nákupu alebo rezervácie niektorého z produktov cestovného ruchu cez internet 45 % internetovej populácie. Najčastejšie sa realizujú on-line nákupy a rezervácie ubytovania (27 %), leteniek (23 %) a cestovných lístkov (20 %). Najväčšou výhodou nákupov a rezervácií cestovných produktov a služieb cez internet je podľa respondentov porovnávanie viacerých ponúk, pohodlný výber a úspora času.