BRATISLAVA - Túžbou technicky zdatných pasažierov amerických aerolínií predovšetkým je, aby mohli byť bezdrôtovo pripojení na internet počas letu.
Vyplýva to z prieskumu American Airlines a spoločnosti Hewlett-Packard, ktorí medzi cestujúcimi, čo často využívajú letecké spojenia zisťovali, aké dôležité sú pre nich počas letu práve technológie. Viac ako 47 percent uviedlo, že bezdrôtová sieť je najdôležitejšou výhodou, až potom s necelými 30 percentami skončili požiadavky ako jedlo.
"Vieme, že naši pracujúci zákazníci závisia od technológií, aby mohli byť čo najviac produktívni počas letu," uviedol riaditeľ centra výskumu zákazníkov American Airlines Manuel de Oyarzabal, podľa ktorého chcú svojim zákazníkom v ich požiadavkách postupne vyjsť v ústrety. Vo výskume oslovili viac ako 1 500 častých cestujúcich s najmenej 20 letmi ročne a využívajúcimi aspoň tri letecké spoločnosti.
Medzi najčastejšími sťažnosťami boli v prieskume vybité batérie. Celkove 67,7 percenta cestujúcich ako hlavný nedostatok poskytovaných služieb menovalo vybité batérie (41,4 percenta) a nemožnosť ich dobitia (26,3 percenta). Prístup k elektrine je podľa 24 percent najdôležitejšou technickou výhodou na palube lietadla. Ďalším záverom je, že takmer nikto už necestuje bez techniky, pričom viac ako 90 percent respondentov uviedlo, že má počas letu so sebou notebook a mobilný telefón. V prípade bezdrôtového spojenia v lietadle by 70,5 percenta cestujúcich využívalo notebook na prácu.
Tretím poznatkom však je, že pracovná efektivita vo vzduchu prudko klesá. Cestujúci podnikatelia uviedli, že naozaj efektívne môžu pracovať na letisku a v hoteloch, výkonnosť však dramaticky klesá na palube lietadla. Vyše 96 percent respondentov si pracovné povinnosti splní v hoteloch, 85 percent na letisku, ale len 52,6 percenta počas letu. Americké aerolínie o tom informovali na svojej webovej stránke www.aa.com.
"Vieme, že naši pracujúci zákazníci závisia od technológií, aby mohli byť čo najviac produktívni počas letu," uviedol riaditeľ centra výskumu zákazníkov American Airlines Manuel de Oyarzabal, podľa ktorého chcú svojim zákazníkom v ich požiadavkách postupne vyjsť v ústrety. Vo výskume oslovili viac ako 1 500 častých cestujúcich s najmenej 20 letmi ročne a využívajúcimi aspoň tri letecké spoločnosti.
Medzi najčastejšími sťažnosťami boli v prieskume vybité batérie. Celkove 67,7 percenta cestujúcich ako hlavný nedostatok poskytovaných služieb menovalo vybité batérie (41,4 percenta) a nemožnosť ich dobitia (26,3 percenta). Prístup k elektrine je podľa 24 percent najdôležitejšou technickou výhodou na palube lietadla. Ďalším záverom je, že takmer nikto už necestuje bez techniky, pričom viac ako 90 percent respondentov uviedlo, že má počas letu so sebou notebook a mobilný telefón. V prípade bezdrôtového spojenia v lietadle by 70,5 percenta cestujúcich využívalo notebook na prácu.
Tretím poznatkom však je, že pracovná efektivita vo vzduchu prudko klesá. Cestujúci podnikatelia uviedli, že naozaj efektívne môžu pracovať na letisku a v hoteloch, výkonnosť však dramaticky klesá na palube lietadla. Vyše 96 percent respondentov si pracovné povinnosti splní v hoteloch, 85 percent na letisku, ale len 52,6 percenta počas letu. Americké aerolínie o tom informovali na svojej webovej stránke www.aa.com.