19. ročník salónu automobilov má za sebou prvé štyri dni. Od slávnostného otvorenia bránami prešlo mnoho zvedavých návštevníkov.
Rozprávali sme sa s vystavovateľmi, riaditeľom Autosalónu a generálnym riaditeľom Incheba, a.s. o ich dojmoch z aktuálne prebiehajúceho salónu automobilov.
• Zástupcovia Mercedesu sú spokojní s veľkým záujmom odbornej verejnosti a pokrytím výstavy v médiách. Podobne ako ostatní vystavovatelia očakávajú najväčší nápor návštevníkov počas víkendu. Súčasné obdobie prináša nevyspytateľnosť v nákupných náladách zákazníkov, a preto je obdivuhodné, že sa podarilo zorganizovať podujatie takejto kvality.
• Značka Ford vidí Autosalón hlavne ako príležitosť pre prezentáciu značky. Návštevníkov je čo do kvantity mierne menej, avšak proporčne je viac takých, ktorí majú seriózny záujem o kúpu.
• Skupina Fiat, Lancia, Alfa Romeo vníma prezentáciu na Autosalóne maximálne pozitívne. Načasovanie mesiac po Ženevskom autosalóne považujú za ideálne. Pre návštevníkov pripravili niekoľko zaujímavých ponúk, ktoré súbežne s výstavou prebiehajú aj vo všetkých showroomoch a u participujúcich dealerov.
• Cieľom Porsche je na salóne automobilov priblížiť značku aj širšej verejnosti. Keďže sa jedná o luxusnejšiu značku, nie každý sa príde pozrieť do predajní.
• Zástupcovia Suzuki sa vyjadrili, že prezentácia na výstave je veľmi dôležitá, keďže sa zúčastňujú všetci konkurenti. Tohtoročný Autosalón je podľa nich na pocit rovnako veľký ako minulé ročníky. Návštevník má rozhodne čo obdivovať.
• Citroën vníma, že vďaka šrotovnému získali mnohých zákazníkov, ktorí by sa inak nerozhodli pre kúpu nového auta. Vyjadili celkovú spokojnosť so svojím pôsobením na Autosalóne.
Riaditeľ Slavomír Machala ohodnotil Autosalón aj na základe spätnej väzby, ktorú priebežne získava od vystavovateľov. Vo všeobecnosti prevláda názor, že malo veľký zmysel sa na výstave prezentovať, nakoľko je tu dosť serióznych záujemcov o kúpu vozidla. Vystavovatelia uzatvárajú zmluvy. Návštevnosť je tiež príjemným potešením. Niekoľkokrát bol vyjadrený názor, že v podmienkach krízy sa podarilo pripraviť Autosalón, ktorý má silnú pozíciu medzi podobnými európskymi podujatiami a je najlepším v regióne Strednej Európy.
Alexander Rozin, generálny riaditeľ Incheba, a.s. vníma 19. ročník Autosalónu ako vysoko reprezentatívny, s veľkým záujmom odbornej verejnosti. Dôkazom sú návštevy generálneho riaditeľa značky Peugeot Jeana Philippe Collina, prezidenta SR Ivana Gašparoviča, podpredsedu vlády Dušana Čaploviča, ministra školstva Jána Mikolaja, ministra hospodárstva Ľubomíra Jahnátka, a ďalších významných osobností kultúrneho a spoločenského života. Autosalón sa na niekoľko dní stal témou číslo jeden vo všetkých typoch médií. Bratislavský Autosalón dokázal svoju opodstatnenosť. Boli zrušené salóny v Barcelone a v Tokyu. Bratislava si dokázala udržať návštevníkov, atraktívne expozície a spokojných vystavovateľov, čo je do budúceho roka dobrým základom pre 20. jubileum.