Štvrtok28. november 2024, meniny má Henrieta, zajtra Vratko

Pod jednou strechou ponuky 38 značiek

Vláda SR podľa vzoru viacerých európskych krajín podporila krízou skúšaný automobilový priemysel zavedením šrotovného.

Navštívili sme vystavovateľov a opýtali sa ich, aký efekt im prinieslo zavedenie šrotovného a aké sú ich očakávania v súvislosti na Autosalóne? Značka KIA sa za prvých 20 dní mesiaca apríl dostala na 1. miesto predaja áut v SR, pričom doteraz sa pohybovala na 5 – 7 mieste. Najpredávanejším modelom sa stala KIA CEED vo všetkých troch karosárskych verziách, tesne nasledovaná modelmi RIO a SOUL.

ŠKODA veľmi významne profitovala zo zavedenia šrotovného. Zo 44 000 zošrotovaných áut bolo 26 000 škodoviek. Vernostný bonus 333 eur je poskytovaný tým, ktorí sa po zošrotovaní Škody rozhodli opäť pre rovnakú značku. Okrem pozitív v podobe nárastu predaja, vnímajú zástupcovia Škody kladne aj omladenie slovenského vozového parku, ktoré prispeje k zvýšeniu bezpečnosti na cestách a šetreniu životného prostredia.

Nemecký VOLKSWAGEN pocítil vďaka šrotovnému 4 – 5 násobný nárast objednávok na modely POLO a GOLF. Šrotovné hodnotia zástupcovia VW ako pozitívnu odbytovú možnosť. Očakávajú, že tí ktorí sa ešte nerozhodli o náhrade za zošrotované vozidlo, tak urobia na Autosalóne. Z tohto dôvodu začali predpredaj slovenskej premiéry nového modelu POLO. Bežne by zákazníci museli čakať na objednávku novinky až do leta.

RENAULT predpokladá, že vďaka šrotovnému predá v roku 2009 viac automobilov, než v 2008. Najpredávanejšími z tejto značky sú Thalia, Clio, a tiež DACIA Sandero. Renault je jedným z mála, ktorí v druhej vlne nezvýšili ceny.

CITROEN očakáva, že Autosalón pritiahne najmä ľudí, ktorí nemali nárok na uplatnenie šrotovného. Momentálne v rámci akciovej ponuky poskytujú zľavu 1000 eur na všetky modely a u vybraných je možné ušetriť až 5000 eur. Najpredávanejšími v rámci šrotovného boli C3 a C4.

PEUGEOT si počas prvej vlny šrotovného zvýšil trhový podiel o 40%. Najpredávanejším bol na Slovensku vyrobený Peugeot 207. Za prvých dvadsať dní apríla si značka Peugeot vybojovala 2. miesto v predaji a zároveň jej trhový podiel historicky prvýkrát prekročil 10% - ný trhový podiel.

Momentálne správanie ľudí je typické pre obdobie hospodárskej krízy. Trh je turbulentný a prejavuje sa citlivosť na zaujímavé cenové ponuky. V druhej vlne šrotovného si mnohí, ktorí si dali zošrotovať autá, ešte náhradu nevybrali. Poukazy, ktoré obdržali, platia do konca roka, a preto zvažujú ponuky jednotlivých značiek. Autosalón je perfektná príležitosť, kde je možné si urobiť tieto porovnania pod jednou strechou a navyše získať aj veľtržné zľavy.
Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu