LONDÝN - Nick Silverthorn, štyridsaťosemročný záhradník z Londýna, získal odškodné vo výške viac ako šesťtisíc eur po tom, čo sa pri holení porezal chybnou žiletkou. Jeho príbeh je dôkazom, že aj jednotlivci môžu uspieť proti veľkým korporáciám, ak predložia jasné dôkazy.
Nick Silverthorn si počas sviatočného obdobia kúpil v supermarkete Sainsbury's žiletku Men Advance 3 za tri doláre (2,90 eur), aby si oholil tvár pred návštevou príbuzných. Po návrate domov si však pri prvom použití porezal obe líca, pretože jedna z čepelí na holiacom strojčeku bola voľná. „Začal som sa holiť ako zvyčajne, keď som si všimol, že mi z líc silno tečie krv. Krvácanie trvalo takmer pol hodiny,“ opísal Nick, informuje denník New York Post. Nešlo o obyčajné porezanie – rany boli hlboké a na jeho tvári zanechali jazvy.
Nick rýchlo požiadal príbuzných, aby zranenia zdokumentovali, a uchoval si aj chybný holiaci strojček, jeho obal a účtenku. „Videl som, že čepeľ bola uvoľnená a mohla spôsobiť vážne škody. Holím sa už tridsať rokov, ale nikdy som nezažil niečo podobné,“ dodal. Trauma z incidentu mu spôsobila nočné mory a dlhodobé psychické ťažkosti. Namiesto toho, aby žiletku jednoducho vyhodil, sa rozhodol podať sťažnosť. Prostredníctvom právnickej firmy Express Solicitors oslovil reťazec Sainsbury's, ktorý ho odkázal na výrobcu – spoločnosť Wilkinson Sword.
Po vykonaní testov spoločnosť súhlasila s mimosúdnym vyrovnaním vo výške 6 250 dolárov (6 070 eur), hoci nepriznala zodpovednosť. „Ukázal som, že aj veľké spoločnosti musia niesť zodpovednosť. Bola to pre mňa principiálna záležitosť,“ zdôraznil Nick. Právnik Jack Klein, ktorý prípad vyriešil, vyzdvihol Nickovu prezieravosť pri zachovaní dôkazov. „Je to dôkaz, že ak ste zranení chybným produktom, máte právo na náhradu škody, nech je spoločnosť akokoľvek veľká,“ uviedol. Sainsbury’s ani Wilkinson Sword na prípad verejne nereagovali.