USA – To, čo pôvodne začalo ako nevinné hnutie na TikToku s cieľom pomôcť matkám v núdzi, sa teraz zmenilo na nočnú moru. Viacero influencerov totiž v baleniach s detskými potrebami nechávalo hotovosť či darčekovú kartu. O trende sa však dopočuli aj iní, ktorí teraz rabujú detské výrobky a v obchodoch po sebe zanechávajú hotovú spúšť.
Matkám, ktoré uprednostnili svoje deti pred sebou, patrí celý svet. Toto je posolstvo, ktoré sa aktuálne rozoberá na Tiktoku. Denaesha Gonzalezová, 28-ročná matka, si pri nakupovaní všimla kabelku schovanú medzi fľaštičkami detského telového mlieka a detskými liekmi. Sama má dvojročné dieťa a okamžite si pomyslela, že nejaká matka si tú kabelku pravdepodobne vybrala počas nakupovania, no uvedomila si, že si ju nemôže dovoliť kúpiť spolu s potrebami pre svoje dieťa. Preto obetovala svoje vlastné priania a kabelku vrátila späť na policu. Video, ktoré koluje na TikToku, inšpirovalo ostatných ľudí, aby ukryli hotovosť alebo darčekové karty do krabíc s plienkami, plechoviek s detskou výživou a ďalších vecí v nádeji, že sa dostanú k niekomu v núdzi.
Keďže sa však tento trend stal virálnym, nedávne videá ukazujú následky toho, ako zákazníci horúčkovito hľadajú odmeny a zároveň poškodzujú jednotlivé výrobky. „Mnoho influencerov sa snažilo podporiť rodičov v núdzi tým, že vkladali peniaze do balení detských produktov,“ povedala influencerka Valeria Diazová z Chicaga pre Newsweek. „Myšlienka mať navyše peniaze a darovať ich niekomu, kto ich potrebuje, je krásna. Bohužiaľ, vedela som, že táto láskavosť sa neosvedčí, pretože vo svete je veľa sebeckých a chamtivých ľudí.“ Diazová neskôr zverejnila na Tiktoku video, na ktorom bolo vidno množstvo otvorených detských produktov a zistila, že za výtržníctvo môžu prevažne tínedžerovi vo veku 14 až 18 rokov.
„Povedala som im, že ich správanie je úplne nevhodné a že ničia veci, ktoré môžu potrebovať malé deti a matky v núdzi,“ uviedla. „Je smutné vidieť deti s takou násilnou a agresívnou povahou. No na druhej strane som rada, že v dnešnej dobe ešte existujú ľudia, ktorí majú záujem pomáhať,“ uviedla ďalej. Ďalšia influencerka, Cecily Bauchmannová, nadviazala na pôvodné video, v ktorom kúpila darčekovú kartu do supermarketu Target v hodnote 100 dolárov a na účtenku napísala: „Hej! Zaslúžiš si túto špeciálnu vec pre seba. Si úžasná!“ a ukryla ju medzi dve balenia plienok. Napriek mnohým pozitívnym reakciám video komentovali aj ženy, ktoré samy doplatili na známy trend.
„Včera večer som sa snažila kúpiť sirup proti kašľu pre svoje batoľa, ale všetky boli otvorené,“ napísala jedna z komentujúcich. „Nechcem používať otvorený liek pre svoje deti. Bola som taká nahnevaná,“ dodal. K situácii sa vyjadril aj pracovník v maloobchode, ktorý spomenul predovšetkým dlhodobé následky trendu. „Poškodené krabice budú označené ako nepredajné a vyhodené kvôli kontaminácii. To vedie k nedostatkom, vyššiemu dopytu a následne vyšším cenám. Aj toto spôsobili sociálne siete,“ vysvetlil vo svojom komentári.