BRATISLAVA - Doba predaja vozidla sa líši v závislosti od viacerých faktorov, ako sú typ auta, lokalita a aktuálna situácia na trhu. K rýchlejšiemu predaju auta však môže prispieť aj výber správneho ročného obdobia. Spoločnosť carVertical, ktorá sa zaoberá spracovaním automobilových dát, sa podelila o tipy, ako si vybrať najlepší čas na predaj a získať lepšiu cenu.
Trh s ojazdenými vozidlami na jar prekvitá
Ak si môžete vybrať, v zime svoje ojazdené auto nepredávajte. Podľa všetkého sa oplatí počkať a spraviť tak v marci. Dobrou voľbou môže byť aj apríl, resp. máj, pretože dopyt po "jazdenkách" býva oveľa vyšší na jar než v chladnejších mesiacoch. Mnoho ľudí, ktorí plánujú kúpu vozidla, zvyčajne odkladá rozhodnutie o kúpe na teplejšie mesiace, aby sa vyhli jazde v nepriaznivých podmienkach.
"Šoférovanie počas jari je jednoduchšie, pretože dni sú dlhšie a hrozí menej nebezpečenstiev ako mokré alebo zasnežené cesty. To platí najmä pre začínajúcich vodičov," vysvetľuje automobilový expert a vedúci oddelenia komunikácie carVertical Matas Buzelis. Koniec leta a začiatok jesene sú tiež vhodným obdobím na predaj auta, pretože niektorí vodiči si chcú zaobstarať auto pred začiatkom zimnej sezóny.
Načasovanie je dôležité
Správne načasovanie vám pomôže predať vozidlo rýchlejšie a získať zaň viac peňazí. Keď je dopyt nižší, predajcovia sú často nútení vyjednávať a znížiť predajnú cenu. Napríklad predávať kabriolet uprostred zimy nemusí byť ten najlepší nápad, pretože tieto autá priťahujú kupujúcich najmä na jar a v lete. Vozidlá typu SUV a s pohonom všetkých kolies sú v zime stále žiadané, pretože kupujúci často hľadajú bezpečnejšie auto s dobrou trakciou. "Sezónny dopyt môže často pri rokovaniach nakloniť misky váh na stranu záujmu kupujúceho, keďže niektoré vozidlá si môžu počas zimných mesiacov vyžadovať aj dodatočné náklady na servis a úschovu," vysvetľuje Buzelis.
Najhoršie obdobie na predaj auta
Najhoršími mesiacmi na zvažovanie predaja auta sú určite december a január. Je to preto, že mnoho ľudí počas sviatkov šetrí peniaze na nadchádzajúce výdavky a vyhýba sa väčším nákupom. Po Vianociach a sviatkoch sa väčšina ľudí potrebuje spamätať a začať opäť šetriť, čo vedie k menšiemu počtu transakcií na trhu s ojazdenými vozidlami.
Hospodárska situácia má veľký vplyv na dôveru spotrebiteľov. Ľudia v čase recesie, inflácie alebo inej ekonomickej neistoty odkladajú veľké investície, ako sú nákupy nehnuteľností a vozidiel. Ako však zdôrazňujú odborníci, ojazdené vozidlo, ktoré je v dobrom stave a má čistú históriu, sa môže predať rýchlejšie, pretože dopyt po zachovalých autách je väčší ako kedykoľvek predtým. Ak potenciálnym kupujúcim poskytnete prehľad histórie, môže to tiež pomôcť urýchliť predaj vozidla, pretože to vyvoláva pocit dôvery a transparentnosti.