Nový katamarán rastie v tejto výrobnej hale na najjužnejšom cípe nórskych fjordov.
MANDAL/BRATISLAVA - Dostane mladšieho brata! Rýchlostný riečny katamarán, obľúbená turistická atrakcia, ktorý skoro dva roky spája hlavné mestá Viedeň a Bratislavu, dostane v júni posilu. Nový Čas navštívil lodenicu na najjužnejšom cípe nórskych fjordov, kde ho stavajú špeciálnou technológiou.
Vo svetoznámej lodenici Batservice v juhonórskom mestečku Mandal začali
špeciálnou technológiou stavať druhý katamarán vlani v auguste. Od júna bude
po Dunaji premávať až štyrikrát za deň. Tak ako ten prvý aj tento je vyrobený
z ľahkej stavebnej konštrukcie - hliníka s prúdovým pohonom. „Vďaka nízkemu ponoru a malej tvorbe vĺn je ideálny na Dunaj, ktorý je najmä v letných mesiacoch veľmi plytký.
Srdcom katamaránu sú dva dieselové motory a prúdové dýzy - waterjets, ktoré vytvorením turbo efektu zrýchlia loď na 69 km/h. Priemerná rýchlosť, ktorou sa loď pokojne a ekonomicky plaví, je zhruba 60 km/h,“ povedala Oľga Kanio ková zo spoločnosti Central Danube, ktorá katamarán prevádzkuje.
Oba katamarány sú klimatizované s kapacitou 106 miest. Na novej lodi pribudne aj V. I. P. salónik pre osem osôb. Jeho cena sa vyšplhala až na 3 milióny eur (97 632 000 Sk). Od Nového mosta v Bratislave sa katamaránom na viedenské Schwedenplatz k Marienbrücke dostanete za 75 minút.
120 litrov antikoróznej látky
850 litrov farby
60 m² okenných tabúľ
25-tisíc hodín práce
Srdcom katamaránu sú dva dieselové motory a prúdové dýzy - waterjets, ktoré vytvorením turbo efektu zrýchlia loď na 69 km/h. Priemerná rýchlosť, ktorou sa loď pokojne a ekonomicky plaví, je zhruba 60 km/h,“ povedala Oľga Kanio ková zo spoločnosti Central Danube, ktorá katamarán prevádzkuje.
Oba katamarány sú klimatizované s kapacitou 106 miest. Na novej lodi pribudne aj V. I. P. salónik pre osem osôb. Jeho cena sa vyšplhala až na 3 milióny eur (97 632 000 Sk). Od Nového mosta v Bratislave sa katamaránom na viedenské Schwedenplatz k Marienbrücke dostanete za 75 minút.
NA LOĎ SA SPOTREBOVALO:
29 ton hliníka120 litrov antikoróznej látky
850 litrov farby
60 m² okenných tabúľ
25-tisíc hodín práce