ROANOKE - Kaviareň CUPS Coffee & Tea v americkom štáte Virgínia sa rozhodla, že sa pokúsi prinútiť cenovou politikou zákazníkov, aby sa nesprávali hrubo k personálu. Cena kávy alebo čaju tak po novom závisí od toho, ako sa bude hosť správať k obsluhe. Čím je človek zdvorilejší, tým lacnejší je nápoj, napísal server webu The Times of India.
Hlavnou myšlienkou nového opatrenia je, aby si ľudia uvedomili, že je dôležité rešpektovať druhých a že byť láskavým a milým nič nestojí. Skôr to môže niekomu urobiť krajší deň. Pri objednaní malej kávy napríklad zaplatí zákazník päť dolárov, ak k tomu ale pridá slovo "prosím", zaplatí len tri doláre. A ak ešte navyše aj pozdraví, bude ho káva stáť iba 1,75 dolára.
Sign at a local coffee shop
Cenník sa najprv objavil na Facebooku, kde získal viac ako dvetisíc lajkov a takmer tisíc komentárov. Na sociálnej sieti Reddit zaznamenal ešte väčší úspech. Nie vždy sú ale reakcie pozitívne. Okrem tých, ktorí považujú tento prístup za veľmi užitočný, sa našli aj takí, podľa ktorých je neslušný a nezákonný. "Nebudem hovoriť prosím niekomu, kto je podo mňou," uviedol jeden z užívateľov, čím očividne narážal na sociálny status čašníka. Pohotovo na to však odpovedala ďalšia osoba, ktorá napísala: ""Súdiac podľa tohto komentára, pod tebou už naozaj nikto nie je."