ilustračné foto
BRATISLAVA - Teploty sa počas dňa už blížia k 10 °C a predpovede meteorológov hovoria, že zima sa v podstate skončila. Hoci tá tohtoročná bola pomerne mierna, pre automobil predstavovala jedno z najnáročnejších období roka. Chladné počasie či soľné posypy - to všetko podrobilo vášho tátoša zaťažkávacím skúškam. Nezabudnite ho preto dať skontrolovať.
Aj keď sa považujete za zručného domáceho majstra, nie
všetky úkony na aute je dobré robiť vo vlastnej garáži. Základné veci, ako sú revízia
opotrebovania stieračov či
množstvo motorového oleja,
zvládnete aj sami, ale odbornejšie zásahy treba nechať na
servis. Trvajte na tom, aby sa
technici zamerali najmä na
podvozok, geometriu náprav,
brzdy a svetlá. Tieto časti auta v zime trpeli najviac a ich
preverenie bez špeciálnych
prístrojov nie je možné.
V servise si najprv dajte urobiť preventívnu kontrolu, a až potom sa dohodnite na presnom rozsahu opráv. Nebudete tak musieť zbytočne platiť za niečo, čo ste si vlastne neobjednali. Automobilky na jarnú prehliadku pripravujú akcie, takže suma za preverenie auta by sa mala pohybovať v rozpätí od 100 do 300 korún. Navyše, náhradné dielce, ktoré treba vymeniť, sa v tomto období dajú zvyčajne kúpiť so zľavou aj niekoľko desiatok percent.
TREBA SKONTROLOVAŤ:
- stav akumulátora,
- tesnosť chladiaceho zariadenia,
- množstvo a koncentráciu chladiacej kvapaliny,
- nastavenie svetlometov,
- stav a množstvo brzdovej kvapaliny,
- účinnosť a symetriu bŕzd,
- opotrebenie podvozka a geometriu náprav,
- stav pneumatík (aj rezervy).
V servise si najprv dajte urobiť preventívnu kontrolu, a až potom sa dohodnite na presnom rozsahu opráv. Nebudete tak musieť zbytočne platiť za niečo, čo ste si vlastne neobjednali. Automobilky na jarnú prehliadku pripravujú akcie, takže suma za preverenie auta by sa mala pohybovať v rozpätí od 100 do 300 korún. Navyše, náhradné dielce, ktoré treba vymeniť, sa v tomto období dajú zvyčajne kúpiť so zľavou aj niekoľko desiatok percent.
TREBA SKONTROLOVAŤ:
- stav akumulátora,
- tesnosť chladiaceho zariadenia,
- množstvo a koncentráciu chladiacej kvapaliny,
- nastavenie svetlometov,
- stav a množstvo brzdovej kvapaliny,
- účinnosť a symetriu bŕzd,
- opotrebenie podvozka a geometriu náprav,
- stav pneumatík (aj rezervy).