BANSKÁ BYSTRICA - Viac ako 600 listov či balíkov s chýbajúcou alebo neúplnou adresou pošlú priemerne denne slovenské firmy a domácnosti. Za minulý rok pošta uskladnila viac ako 160.000 takýchto zásielok.
Okrem bežných listov nenašli svojho adresáta napríklad aj balíky s knihami, obuvou a obnoseným šatstvom, informovala dnes ČTK hovorkyňa Slovenskej pošty Andrea Pivarčiová.
"Najväčšiemu náporu nedoručiteľnej pošty čelia zamestnanci pošty po Vianociach a Veľkej noci, keď štatistiku ovplyvňuje vysoký počet blahoprajných lístkov s neúplne vypísanou alebo prázdnou adresnou časťou," uviedla Pivarčiová. Nedoručiteľné zásielky sa zhromažďujú v Poštovej ohlasovni a úložni v Trnave. Množstvo zásielok bez adresy sa príliš nemení. Napríklad v roku 2006 ich pošta evidovala 157.000.
Obyčajné listy po troch mesiacoch skartujú, balíky otvoria a podľa obsahu sa pošta snaží nájsť adresáta. Pokiaľ sa to nepodarí, čakajú na prípadného majiteľa rok a potom ich obsah dajú do dražby. V minulosti našli v balíkoch napríklad kravské zvonce, zbierku chrobákov, ale aj balenia viagry. Kuriozitou bol aj nález živého papagája v balíku, na ktorý zlú adresu napísal roztržitý chovateľ.
"Najväčšiemu náporu nedoručiteľnej pošty čelia zamestnanci pošty po Vianociach a Veľkej noci, keď štatistiku ovplyvňuje vysoký počet blahoprajných lístkov s neúplne vypísanou alebo prázdnou adresnou časťou," uviedla Pivarčiová. Nedoručiteľné zásielky sa zhromažďujú v Poštovej ohlasovni a úložni v Trnave. Množstvo zásielok bez adresy sa príliš nemení. Napríklad v roku 2006 ich pošta evidovala 157.000.
Obyčajné listy po troch mesiacoch skartujú, balíky otvoria a podľa obsahu sa pošta snaží nájsť adresáta. Pokiaľ sa to nepodarí, čakajú na prípadného majiteľa rok a potom ich obsah dajú do dražby. V minulosti našli v balíkoch napríklad kravské zvonce, zbierku chrobákov, ale aj balenia viagry. Kuriozitou bol aj nález živého papagája v balíku, na ktorý zlú adresu napísal roztržitý chovateľ.