LONDÝN - Spoločnosť Ryanair vrátila žene doslova obhorený kufor. K nepríjemnej udalosti došlo počas letu z Francúzska do Veľkej Británíe, kedy si dievčina nemohla svoj príručnú tašku kvôli novým pravidlám nechať v batožinovom priestore. A stalo sa to, že o ňu úplne prišla, hoci aerolinky jej doteraz nevysvetlili, ako k tomu došlo.
Debbie Jeanová cestovala z Bordeauxuna na letisko Stansted, keď došlo k nepríjemnému incidentu. Ryanair nedávno pozmenil politiku ohľadom prepravy batožiny. Kufor dievčiny na základe toho odmietli klasifikovať ako príručnú batožinu, pretože nebola zacheckovaná ako "priority". Musela ho teda odovzdať do špeciálneho priestoru na prepravu kufrov.
FOTO Ryanair pobúril ľudí, TAKTO ich chcel nalákať na kúpu letenky: To nemohli myslieť vážne!
Po prílete do Londýna ju najskôr zarazilo, že musela čakať viac ako polhodinu na svoju tašku. Ostatní spolucestujúci mali svoje batožiny už dávno pri sebe. Napokon sa Jeanovej kufor konečne objavil, ale zďaleka nie v pôvodnom stave. Bol veľmi poškodený, obhorený a trčali z neho roztrhané kusy oblečenia. "Pravdupovediac, začala som sa smiať, pretože som si myslela, že ide o vtip. Ale potom som zostala v šoku," povedala mladá žena. Neskôr začala panikáriť a plakať, pretože bola práve na dovolenke a musela si kúpiť komplet nové oblečenie, topánky aj kufor.
"Spálili mi šál po mame, ktorá, nanešťastie, už umrela a ten šál bol jednou z posledných spomienok na ňu," hovorí Debbie smutne. Na dovolenke plánovala množstvo vecí, no namiesto toho zažívala veľkú úzkosť a smútok. Počas celých štyroch dní, ktoré strávila v Londýne, jej Ryanair neponúkol odškodné ani žiadnu náhradu. Podala preto oficiálnu sťažnosť. V odpovedi aeroliniek stálo, že musí poskytnúť zoznam poškodených vecí.
Cestujúca doteraz nevie príčinu ani spôsob, akým jej kufor obhorel. Teraz musí zdokladovať všetky poškodené položky, kde a kedy ich kúpila a musí k nim doložiť aj účet. Veľa ich ale už, prirodzene, nemá, pretože väčšinu oblečenia si kúpila už dávno. Ryanair na margo poškodených vecí Jeanovej odkázal, že ak nebude schopná vydokladovať spálené veci bločkom, bude spoločnosť posudzovať výšku odškodného na základe priemernej hodnoty daného oblečenia. Podľa hovorcu musia byť na príletovom letisku hlásené prípadné poškodenia zapísanej batožiny a reklamácia musí byť predložená do siedmich dní od vzniku škody. Ryanair sťažnosť stále spracováva.