LONDÝN - Dvadsaťšesťročná Amy Ashendenová zažila nepríjemnú situáciu. Letecká spoločnosť Ryanair jej odkázala, že prepravu z Ríma naspať do Londýna si má zabezpečiť sama. Nepríjemný zážitok postihol stovky osôb, vrátane rodín s deťmi.
FOTO, ktorá mala navždy zostať utajená! Posádka Ryanairu spiaca ako bezdomovci
„V rovnakej situácii sa ocitlo 180 ľudí, bolo tam asi päť rodín s malými deťmi, vrátane batoliat,“ hovorí podľa portálu metro.co.uk Amy po tom, ako spoločnosť zrušila pondelňajší let na londýnsky Stansted. Žena na dokaz neadekvátneho jednania pracovníkov spoločnosti nahrala telefonický rozhovor s jedným z nich.
Keď sa Amy spýtala na vrátenie peňazí, na ktoré má ako zákazníčka po zrušení letu nárok, pracovník Ryanair jej odpovedal: „Ide o nízkorozpočtovú spoločnosť. Odškodné by malo byť v cene letenky. Ak si nenájdete náhradu v spoločnostiach, ktoré som vám uviedol, ale poletíte napríklad Lufthansou, odškodné by nebolo ekvivalentné cene letenky.“
Ďalej povedal, že ak Amy nedokáže zohnať náhradný let v nízkorozpočtovej spoločnosti, musí porozmýšľať nad autobusovou alebo vlakovou alternatívou. Na záver dodal, že mu mala zavolať v deň udalosti aj napriek tomu, že jej let bol zrušený v predošlý deň o 23.00 h v noci.
„V Ríme sme čakali hodiny, bez nijakých oznamov alebo záujmu pracovníkov. Bolo 23. hodín, keď sa objavil zamestnanec Ryanair a kričal po nás, že netuší, čo sa bude diať,“ opisuje novinárka Amy. Odkázal ich na hotel, pritom nespomenul, kde presne sa hotel nachádza.
„Museli by sme sa ubytovať a platiť ďalšie náklady na cestu z letiska a potom znova na letisko,“ konštatuje zvláštne riešenie situácie Amy. Letecká spoločnosť napokon žene a jej partnerke poskytli hotelovú izbu, no náhradné letenky si museli hradiť samy.
Podmienkou bolo, že nemôžu letieť drahšou spoločnosťou, než Ryanair. Inak im Ryanair nič nepreplatí a neuhradí žiadnu kompenzáciu. Stovky ľudí sa ocitli v rovnakej situácii ako Amy s partnerkou, a tak bolo nemožné nájsť letenky v povolenej cenovej relácii.
„Zažívali sme krásnu dovolenku, ktorá sa v priebehu chvíle zmenila na peklo, na absolútnu nočnú moru. Som v strese a netuším, ako sa všetky tie rodiny s deťmi dopravia spať domov,“ zdôverila sa vtedy nešťastná Ashendenová.
Ďalej tvrdí, že okrem fľaše vody spoločnosť cestujúcim neponúkla žiadnu náhradu škody. „Cestujúci dostávali aj sendvič so šunkou, ale ja s priateľkou sme vegetariánky, takže sme to nemohli jesť,“ dodáva žena. Za letenky kúpené v júni spoločne zaplatili 57,86 libier (cca 62 eur).
Nové letenky naspať do Británie ich vyšli na 457 libier (cca 520 eur), pričom museli minimálne trikrát prestupovať. „Let z rímskeho Ciampino na londýnsky Stansted najprv meškal, neskôr bol úplne zrušený kvôli zlým poveternostným podmienkam,“ uviedol hovorca spoločnosti Ryanair.
„Tento zákazník od nás dostal SMS a e-mail, kde boli rady, ako získať kompenzáciu, dostal možnosť náhradného letu zadarmo, tiež bol zabezpečený hotel. Ryanair sa napriek tomu ospravedlňuje za nepríjemné komplikácie,“ dodáva hovorca spoločnosti.