SYDNEY - Mladá žena zažalovala leteckú spoločnosť za to, že na ňu počas nástupu do lietadla spadla príručná batožina a spôsobila jej trvalé jazvy. Viní aj letušku, ktorá si ju vraj vôbec nevšímala a neposkytla jej pomoc.
Tridsaťsedemročná Kalisfena Egorová už sedela v lietadle, ked prišiel ďalší cestujúci a chcel vybrať svoj kufor z batožinového priestoru priamo nad ňou. Keďže bol ale príliš ťažký, neudržal ho v rukách a kufor tak padol rovno na ženu. Tá utrpela otras mozgu a zranenie krku, kvôli čomu doteraz máva silné bolesti hlavy a okrem toho jej na čele ostala jazva.
Egorová tvrdí, že za to, čo sa jej stalo, môžu aerolinky, pretože keď si pasažier ukladal kufor do priehradky, pchal ho tam nasilu, pričom hneď vedľa neho stála letuška, ktorá ho mala upozorniť na to, aby si batožinu uložil inde. Navyše, keď poprosila letušku, aby jej doniesla na boľavé čelo ľad, tá na ňu len nechápavo pozerala, lebo nevedela po anglicky. China Eastern Airlines preto zažalovala za nedbalosť a žiada od nich odškodné vo výške 200-tisíc dolárov (184-tisíc eur) za spôsobenú fyzickú aj psychickú ujmu. "Kričala som od bolesti, kufor na mne a nikto mi nepomohol. Keď som sa konečne oslobodila a chcela som od letušky ľad, len pozerala na mňa, že čo to vlastne od nej chcem," povedala Kalisfena na súde.
Aerolinky vo svojom stanovisku zaslanom portálu news.com.au uviedli, že palubný personál poskytol pani Egorovej prvú pomoc kvôli malému zraneniu a odporučil jej, aby ju vyšetril lekár počas medzipristátia v čínskom Nanjingu. Ona to vraj ale odmietla a chcela pokračovať v ceste až domov do Sydney. "Po pristátí sme cestujúcej ponúkli, že jej na letisku zabezpečíme odborné vyšetrenie, ale ona to opäť odmietla. Dali sme jej číslo na našu tiesňovú linku pre prípad, že by ešte niečo potrebovala," povedala hovorkyňa.
Egorová od incidentu okrem bolestí hlavy trpí aj telesnou dysmorfickou poruchou, depresiou, panickými záchvatmi a v dôsledku svojho nepriaznivého zdravotného stavu prišla aj o prácu. Okrem samotného zranenia ju mrzí aj vlažný prístup aeroliniek a nedostatok empatie z ich strany.