LONDÝN - Dnes už nie je ničím výnimočným, ak sa chce niekto aj v zime pekne opáliť na slnečných plážach. Stačí si vybrať dovolenkový pobyt a vyraziť z chladného európskeho počasia do prívetivejšej klímy. To bol aj prípad britského páru, ktorý mal v pláne oslavovať narodeniny na Lanzarote, jednom z Kanárskych ostrovov. Bohužiaľ, epidémia mu spravila z výletu peklo a teraz od cestovnej kancelárie požaduje náhradu škody. Dvojica je presvedčená o tom, že ich o chorobe, ktorá prepukla v hoteli, mali vopred informovať.
Svadba v Grécku sa zmenila na totálne peklo: Hromadná nákaza z hotelového bazéna!
Sheila (57) a Paul (57) Smithovci z Wrexhamu si zaplatili od 13. do 20. decembra minulého roka pobyt v hodnote tisíc libier (cca 1160 eur) v rezorte Sensimar Natura Palace v Playa Blanca na Lanzarote, kde túžili spolu osláviť narodeniny. Bohužiaľ, len dva dni po príchode dostal muž neznesiteľné žalúdočné kŕče, po ktorých nasledovalo zvracanie a hnačka.
Pripútaný na lôžko a schopný piť len vodu si vôbec nemohol užívať žiadne z vymoženosti štvorhviezdičkového ubytovacieho zariadenia a ocitol sa v starostlivosti svojej manželky, bývalej zdravotnej sestry. Tá pre portál thesun.co.uk uviedla, že pred dvomi rokmi strávili v tomto stredisku krásne chvíle, ale choroba pokazila všetky ich spomienky. Už nikdy viac nechcú využiť služby cestovnej kancelárie, ktorá im dovolenku sprostredkovala.
Sheila tvrdí, že neboli zďaleka jediní, ktorí mali problémy, ale že chorý bol celý rad hostí. "Videli sme lekára, ako chodí k iným hosťom a dokonca sme počuli turistov v priľahlých miestnostiach zvracať. Okamžite som nahlásila Paulovo ochorenie na recepcii aj zástupcovi cestovky, ale bolo mi povedané, že upratovačky nosia rukavice a prijali všetky hygienické opatrenia na oddelenie infikovanej bielizne, atď," vysvetlila Sheila, ktorá však na vlastné oči videla, ako upratovačka prišla bez rukavíc a bielizeň dala na kopu s ostatnou.
Dôchodkyňa je presvedčená, že cestovka mala upozorniť hostí na to, že v stredisku ešte pred ich príchodom prepukla choroba. Zástupca kancelárie sa ale vyhováral, že zodpovednosť leží na rezorte a nie na nich. Rovnako tak nevarovali o probléme ani ďalších dovolenkárov, ktorí tu chceli stráviť vianočné prázdniny. Podľa Sheily sa rezort dopustil viacerých hygienických prešľapov.
Podobné žalúdočné ťažkosti mali viacerí zákazníci, ktorí boli v decembri ubytovaní v spomínanom zariadení, a tak sa chcú aktivizovať a spoločne podať žiadosť o náhradu škody. Cestovná kancelária uviedla, že ich nepríjemné zážitky rodín mrzia. O prípadoch ochorenia sú informovaní a pozorne sledujú vývoj situácie. So zákazníkmi sú v kontakte a strediská kontrolujú, aby boli v súlade so štandardmi.