BRATISLAVA - Slovenská kampaň podporujúca vedu, ktorá stála milióny eur, rozhodne zaujala. Paradoxne práve reklama s heslom Študuj vedu totiž vo svojom slogane „zabudla“ na kontrolu gramatiky. Dokonca práve v slove „inteligentne“ autori pochybili, keď napísali „intelegentne“. Čo na to hovorí objednávateľ spotov?
Konkrétne zo šiestich reklám sa chybička dostala do spotu s Máriou Virčíkovou, ktorá pracuje v oblasti robotiky. „Mrzí nás, že sa nedopatrením dostali do spotu preklepy,“ reagovala Eva Vašková zo štátneho Centra vedecko-technických informácií pre Mediálne.sk. Po upozornení chybu napravili.
Iba televízna reklama stála 702-tisíc eur bez DPH, ktoré sa čerpali prevažne z európskych fondov. Kampaň „Popularizácia vedy a techniky“ bude spolu s rozhlasovými spotmi a ďalšími marketingovými aktivitami (výstavy, semináre, filmové festivaly, súťaže) stáť 15 miliónov eur.
Centrum má pod palcom minister školstva Dušan Čaplovič, ktorý verí, že vynaložené finančné prostriedky sa štátu vrátia v podobe „rastu našej ekonomiky založenej na poznatkoch“.