BRATISLAVA – Pri nákupe potravín je pre ľudí v obchodoch najdôležitejší široký sortiment výrobkov, príjemný personál a tiež priaznivé ceny. Naopak, čas strávený v rade pri pokladni či pravidelné akcie so zľavami až takú rolu nehrajú. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti MasterCard, ktorý sa uskutočnil v novembri 2013 na vzorke 1000 respondentov.
"Pre viac ako 30 % respondentov je najdôležitejším faktorom pri výbere predajne potravín široký sortiment ponúkaného tovaru a pre 20 % z nich príjemný personál," priblížila Martina Kirchrathová zo spoločnosti MasterCard. Dôležitú rolu hrá podľa jej slov aj priaznivá cena. Tento faktor rozhoduje u 19 % opýtaných. Zároveň je pre zákazníkov podstatná aj kvalita a čerstvosť ponúkaných potravín, čo tvrdí 18 % respondentov. Zhruba 13 % si zase cení pohodlnú dostupnosť predajne z domova.
Naopak, za trochu menej dôležité považujú respondenti dlhšie rady pri pokladni, akcie so zľavami alebo ponuku potravín z domácej produkcie.