LONDÝN - Ani sťažnosti od viac ako 170 ľudí nezabránili tomu, aby úrad, ktorý rieši vhodnosť reklám, zakázal spot na škótsky nealkoholický nápoj. Vystupuje v ňom totiž obdarená matka tínedžera a predvádza novú push-up podprsenku.
Dnešné reklamy častokrát prekračujú pomyselnú hranicu morálky a slušnosti. K takým podľa mnohých Britov patrí reklama na známy bublinkový nápoj, ktorý sa vyrába v Škótsku. Jeho hlavnou aktérkou je 43-ročná herečka Marianne Adamsová. Vadí im, že je príliš sexuálny.
Spot začína vo chvíli, keď do kuchyne vstupuje jej televízny syn s dvoma kamarátmi. Marianne sa otočí a chlapci si nemôžu nevšimnúť, že jej z obtiahnutého ružového svetríka idú priam prsia vypadnúť. Adamsová potom zahlási: "Toto je moja nová "push-upka". Parádna, že?"
Tínedžeri si pri pohľade na obdarenú herečku idú oči vyočiť, čo jej synovi nie je teda vôbec príjemné. Rozpaky sa však rozplynú v momente, akonáhle sa napije z plechovky značky Irn Bru.
Reklama pobúrila mnohých ľudí, ktorí ju označujú za sexistickú a nevhodnú pre deti. Sťažovali sa ale zbytočne, pretože Regulačný úrad Advertising Standards Authority (ASA) nakoniec rozhodol, že spot ničím neporušuje ich pravidlá, píše Daily Mail.
"Matka v podaní pani Adamsovej neflirtuje vedomky. Snaží sa byť jednoducho atraktívnou ženou, ale nie spôsobom, ktorý by bol nevhodný pre maloletých divákov," uviedli úradníci.