BRATISLAVA - Vianočné darčeky pod živým stromčekom si tento rok nájde pravdepodobne viac Slovákov ako vlani.
Naopak, obľúbenosť umelých vianočných stromčekov v domácnostiach oproti minulému roku mierne klesla. Umelý symbol Vianoc však uprednostňuje stále zhruba raz toľko slovenských rodín ako živý. Vyplýva to z prieskumu agentúry Focus, ktorá sa zaoberá sociálnymi a marketingovými analýzami.
"Aj keď si umelý stromček udržuje dominantné postavenie z predošlých rokov, záujem oň mierne klesá," zhodnotil výsledky prieskumu Michal Javorek z agentúry Focus. Zatiaľ čo vlani sa chystali vyzdobiť umelý stromček dve tretiny Slovákov, tento rok ich počet klesol o štyri percentuálne body. V roku 1997 ho pritom preferovala iba necelá polovica domácností.
Živý stromček skrášli tieto Vianoce takmer tretinu slovenských domácností, pričom vlani ich bolo o štyri percentuálne body menej. Aj pred deviatimi rokmi vyhrával u Slovákov umelý stromček nad živým, oba druhy však preferoval približne rovnaký počet opýtaných.
Viac ľudí ako vlani sa začiatkom decembra ešte nevedelo rozhodnúť, aký druh stromčeka si na Vianoce kúpia. Kým minulý rok štyri percentá opýtaných odpovedali, že nebudú mať žiadny stromček, tento rok ich počet klesol na dve percentá. Agentúra Focus uskutočnila prieskum na vzorke 1032 dospelých respondentov v dňoch 30. novembra až 6. decembra tohto roka.
"Aj keď si umelý stromček udržuje dominantné postavenie z predošlých rokov, záujem oň mierne klesá," zhodnotil výsledky prieskumu Michal Javorek z agentúry Focus. Zatiaľ čo vlani sa chystali vyzdobiť umelý stromček dve tretiny Slovákov, tento rok ich počet klesol o štyri percentuálne body. V roku 1997 ho pritom preferovala iba necelá polovica domácností.
Živý stromček skrášli tieto Vianoce takmer tretinu slovenských domácností, pričom vlani ich bolo o štyri percentuálne body menej. Aj pred deviatimi rokmi vyhrával u Slovákov umelý stromček nad živým, oba druhy však preferoval približne rovnaký počet opýtaných.
Viac ľudí ako vlani sa začiatkom decembra ešte nevedelo rozhodnúť, aký druh stromčeka si na Vianoce kúpia. Kým minulý rok štyri percentá opýtaných odpovedali, že nebudú mať žiadny stromček, tento rok ich počet klesol na dve percentá. Agentúra Focus uskutočnila prieskum na vzorke 1032 dospelých respondentov v dňoch 30. novembra až 6. decembra tohto roka.